Omdat mijn paard af en toe zand eet hebben wij in april haar een zandkuur gegeven Sand Off van de paardendrogist.nl hier waren goede recensies. Nu halverwege die kuur kreeg zij bijzondere mest. Heel snel uit elkaar vallend, gruizig, een drol vorm tot dat je het opruimt. Ondanks dat het heel los was was er toch veel vocht.
Nu 2 weken later na de kuur heeft zij dit nog steeds. Maar soms gaat zij in een poep-houding staan en komt er of niks of alleen een zooi bruin water. Kramperig op dat moment, maar later niet meer. Ze is vrolijk, geen koorts, noch pijn en heeft energie. Werkt en eet graag, glanst.. dus aan haar gedrag niks te merken.
Wat zij te eten krijgt:
- 1/4 Pavo Nature's Best i.c.m 1 schepje vitaminen mix (foenegriek, knoflook en zeewier)
- Hooi, grof en droog. Goede kwaliteit aldus DA en niet de oorzaak.
- 2x een klein handje biks (in eerste instantie niet, maar uiteindelijk probeer je toch iets wat de boel weer moet gaan binden)
- Af en toe lijnzaad (zaden die gekookt zijn, geen olie) eens in de 2 weken ongeveer.
Nu in overleg met de DA toch weer een zandkuur gestart, dit keer korrels en Sand Clear (van de DA zelf en niet op internet gekocht). Maar voor hem was het ook een raadsel.. dus vandaar mijn verhaal hier op bokt.
Hebben mensen hier ook ervaring mee? Zo ja, is het over? Wat heeft je geholpen? Of hebben mensen een idee wat het is of aanleiding kan zijn? Reactie op de eerste zandkuur dat dat de darmen heeft getriggerd? Of andere ervaringen?
Ik en de DA zitten hier zelf met grote vraagtekens.