Vanavond rond half 7 liep ik ons land in en zag ik mijn oudje van 27 lekker liggen (tenminste, dat dacht ik) en ik wou even bij haar gaan zitten.
Maar toen ik dichterbij kwam zag ik dat ze constant aan het flémen was en zodra ze mij zag ging ze helemaal plat liggen.
Ik schrok me kapot natuurlijk en ik kreeg haar bijna niet overeind, haar ogen half open en steeds maar flémen, dus meteen de DA gebeld maar die was net op weg naar een ander spoedje dus dat duurde wel een halfuurtje.
Ondertussen probeerde ik een stukje met haar te lopen maar ze wou bijna niet, ook wou ze niet eten of drinken en het enige wat ik aan haar kon ontdekken was een harde buik.
Toen de DA er eenmaal was, was de conclusie, de pony zit er gewoon doorheen wat betreft de hitte en ze heeft lichte koliek, ze heeft pijnstillers gegeven en iets rustgevends voor de darmen.
Maar DA dacht dat het vooral aan de hitte lag, tot nu toe heeft ze daar nog nooit last van gehad.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Daar ben ik wel benieuwd naar!
(Sorry voor het lange verhaal maar ik was erg geschrokken en wou het even van me af schrijven)