Pony ineens ontzettende jeuk. Bang voor allergische reactie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Blackflag

Pony ineens ontzettende jeuk. Bang voor allergische reactie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-16 15:32

Hoi bokkers,

Sinds gisterochtend is mijn shetlander pony ineens ontzettend aan het schuren heeft hele erge jeuk over heel zijn lichaam. Je ziet dat het geïrriteerd is. Kleine vochtbulten die hij kapot wil schuren. Gister is de veearts er al bij geweest. Heeft een spuit gekregen voor de jeuk. En heb sebacil gekregen voor eventuele mijt. Vanochtend mee gewassen. Doet tot nu toe niks af. Ook de injectie die hij heeft gekregen deed niet veel. Zomereczeem heb ik nagevraagd bij vorige eigenaar heeft dit eerder nooit vertoont. Hij word in mei 5 jaar.

Nu bestond er ook een kans dat hij op het hooi slecht reageerd. Sinds 1,5/ 2 weken krijgen de paarden hooi. Nu is dit geen geweldige kwaliteit tot mijn grote spijt en ontdekten we dat er ook wat planten erin zaten die we niet kennen. Wat research gedaan en we kwamen uit bij bastaardklaver. Deze symptomen komen vrijwel overeen wat mijn pony laat zien. Zondag had hij al dikke rode ogen. Hij is een appaloosa met mensenogen dus ik gooide het eerst op het warmere weer en zon.

Ik heb hem nu binnen staan en niet op het gras en weer op zijn oude hooi. Dierenarts mee gebeld en als het morgen niet beter is laat ik bloed afnemen voor eventuele leverwaarde problemen?

Ik baal zo. Kan niks voor mijn pony betekenen en hij lijd er gewoon echt aan. Eetlust is ook sterk verminderd. Dadelijk eens een bakje eten voor hem neerzetten en hem eens temperaturen kijken of daar iets uit komt.

Mensen met ervaringen ik hoor jullie graag!

Groetjes

ReJo

Re: Pony ineens ontzettende jeuk. Bang voor allergische reactie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 20:03

Heb je al een hooi analyse laten doen?