Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Habore schreef:Is je pony een schimmel? Heel veel schimmels krijgen op oudere leeftijd melanomen.
Mijn schimmel heeft ze in de koker zitten.
Normaal zijn deze goedaardig.
Waar zitten ze bij jouw paard?
Soms kunnen ze idd uitgroeien naar de darmen toe.
Weghalen is dikwijls geen optie gezien ze dan veel sneller en in grotere hoeveelheid terugkomen.
SuperZodiaX schreef:Ze kunnen zoals hierboven gezegd ook binnenin het lichaam voorkomen. Wij hebben een merrie gehad waarbij ze ook uitzaaiden naar blaas en darmen en die had daar erg veel last van. Die hebben wij toen in moeten laten slapen helaas. De dierenarts kan met bijv opvoelen wel een klein gedeelte afvoelen of hij al massa's voelt. Hopelijk valt het allemaal mee
mabelbohms schreef:SuperZodiaX schreef:Ze kunnen zoals hierboven gezegd ook binnenin het lichaam voorkomen. Wij hebben een merrie gehad waarbij ze ook uitzaaiden naar blaas en darmen en die had daar erg veel last van. Die hebben wij toen in moeten laten slapen helaas. De dierenarts kan met bijv opvoelen wel een klein gedeelte afvoelen of hij al massa's voelt. Hopelijk valt het allemaal mee
Wat sneu van je merrie![]()
Jessy is een shetlander en helaas is ze dus te klein om het op te voelen
RianneH schreef:Waarom denk je dat de pony melanomen heeft? Zeker als het een vos is is dat niet de eerste oorzaak waar je bij vermagering aan zal denken.
Waarop is ie verder onderzocht? Wormen, tanden, leeftijd? Cushing?

Habore schreef:Neen lijken mij geen melanomen zo te zien, zoals die bij schimmels voorkomen.
Zijn het geen vochtbulten onder de buik? Kan je er een putje induwen?
Geen leverproblemen? Of hartproblemen?
ellepel schreef:Is het een idee om een punctie te laten doen om te kijken wat er in deze bulten zit?
Ik heb een paard gehad met lymfeklierkanker.
Die had vergelijkbare bulten, ook daar. Maar ook op hoofd en andere plekken...
zou goed na laten kijken of dat aan de hand kan zijn..
beatje schreef:Mijn paard is aan melanomen overleden.Uitwendig zagen ze er uit als een soort halve golfbal.Inwendig hadden ze zich op haar nieren gevestigd ,dit is ook haar fataal geworden.Alleen mijn paard isnooit mager geweest,pas de laatste 14 dagen door de nier en lever vergiftiging begon ze af te vallen,vooral spieren kwijt te raken.