Osteopathie behandeling

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lenka14

Osteopathie behandeling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-16 15:29

Ik vroeg me af als je een mank paard laat behandelen door osteopathie.
Zal hij dan direct stoppen met manken?
Of zal hij dan pas na een paar dagen stoppen met manken?

Alvast bedankt! :)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 23:18

PP > MD

IsabelHx

Re: Osteopathie behandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 23:20

Hangt er vanaf waardoor het paard kreupel loopt. Is het een hoefzweer dan kan de osteopaat uren behandelen maar zal het paard toch kreupelijven lopen.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 21:18

Je kan beter een dierenarts laten kijken en die laten aangeven waarom je paard kreupel is. Afhankelijk van de diagnose kan die dan eventueel een osteopaat aanraden.

scrabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 13:14

Vaak zie je direct wel verbetering. Dag erna kunnen ze enorm spierpijn hebben zeker als de spieren langere tijd vast hebben gezeten. Hou er wel rekening mee dat wanneer een paard kreupel loopt doordat de spieren vast zitten dat dit vaak een gevolg is van niet correct rijden of trauma. Indien het door het rijden gebeurt zul je die problemen ook moeten aanpakken. Doe je dit niet dan is het probleem zo weer terug.

LauraO

Re: Osteopathie behandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:03

Lijkt me het beste als er een dierenarts bij komt. Mijn paard was laatst ook kreupel. We hebben een paar dagen aangekeken, maar geen verbetering bij geen belasting. Bij de dierenarts kwam eruit dat ze een peesblessure heeft, dit kan geen enkele osteopaat behandelen. Weet je ook waardoor het paard nu mank loopt?