Licht allergie/pollen allergie Alleen positieven ervaringen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lifestyle14

Licht allergie/pollen allergie Alleen positieven ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-16 12:27

Hallo bokkers,

Wie van jullie heeft/had een paard die niet tegen fel (zon)licht kan, of een paard met pollen allergie.
Neusnetjes heb ik geprobeerd, werkte in het begin super maar doet nu niks meer, ook in de wei heeft hij super veel last en slaat steeds met zn hoofd niet echt fijn om aan te zien en even lekker te laten genieten van de weides.

Nu zei mijn DA begin met een oog netjes, ik vind ze dus nergens die echt voor dit probleem dienen, tevens heb ik dan op wedstrijd nog een probleem. Dus eigenlijk zoek ik een medicijn of homeopathisch middel die bij mijn paard kan werken.
Zou dus daarom graag alleen positieven reacties willen hierop zodat ik hiermee ook evt aan de slag kan gaan.

:wave:

Gulpje

Re: Licht allergie/pollen allergie Alleen positieven ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 12:34

Wij geven onze merrie Pollen van Puur. 1x in de 5 dagen wat druppels en ik moet zeggen dat ze niet meer heeft lopen schudden sinds ze de druppels krijgt. Het is het proberen waard dus :)

Lifestyle14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-16 12:37

Gulpje schreef:
Wij geven onze merrie Pollen van Puur. 1x in de 5 dagen wat druppels en ik moet zeggen dat ze niet meer heeft lopen schudden sinds ze de druppels krijgt. Het is het proberen waard dus :)

Ik twijfel alleen heel erg of het niet het zonlicht is, hij doet het namelijk alleen als er zon is. Binnen nooit en in de winter ook zodra de zon doorkomt.
Eerst neusnetjes geprobeerd werkte super, maar nu is het niet meer te doen :(

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 12:38

Mijn pony briest enkel van pollen, zonder schudden ofzo.
Hij krijgt Pulmar van allround goods en is zo klachtenvrij, dit is een kruidenmix.
Qua hoofdkappen zou ik gaan voor een uv kap van horseware met zo'n beugel erin.
Kijk mooi zijn ze niet maar het werkt wel.
http://www.paardendrogist.nl/product/15 ... 004?v=True

Lifestyle14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-16 13:08

moonfish13 schreef:
Mijn pony briest enkel van pollen, zonder schudden ofzo.
Hij krijgt Pulmar van allround goods en is zo klachtenvrij, dit is een kruidenmix.
Qua hoofdkappen zou ik gaan voor een uv kap van horseware met zo'n beugel erin.
Kijk mooi zijn ze niet maar het werkt wel.
http://www.paardendrogist.nl/product/15 ... 004?v=True

Die kap ga ik zeker proberen, super dankjewel !!

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 13:32

Gulpje schreef:

Hier ook goede ervaring met die druppels. Ik vond het wel het proberen waard, niet duur en je kan er lang mee doen. Zo af en toe gooi ik er ook wat van over het eten en het schudden is zeker minder.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 16:04

Ik heb die kap zelf niet, maar ik weet dat ze uitstekend bevallen van de recencies.
Ze laten de ogen tenminste goed vrij, en UV bescherming met anti insectenlaag. :)
Ik heb trouwens een flesje puur pollen staan nog, 5 druppels uit.
Had t voor mezelf gekocht maar gebruik t niet.
Pb maar bij interesse.
Mijn pony doet het zo goed dus ik ga niks onnodig bijgeven.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 06:19

Hier het centale topic voor headshaking

[MD] [CENTRAAL] Headshaking Syndrome discussietopic

Mijn pony heeft het ook, bij hem al heel veel geprobeerd.
Losmaken door een fysiotherapeut helpt bij hem goed, wat kappen beteft is het een kwestie van uitproberen.
Pollen/zon zijn er overdag het meest, je kunt kiezen om je dier overdag op stal te houden en dan snachts buiten te zetten.
Laatst bijgewerkt door ellepel op 04-05-16 06:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 06:23

Tegen licht weet ik het helaas ook niet, maar mijn paard dat gevoelig is voor pollen krijgt inderdaad ook Puur Pollen. Ik rijd hem met een hoofdmasker in de zomer(ik rijd zonder neusriem dus een neusnetje is erg lastig bevestigen, vandaar een volledig masker dat ook over zijn neus valt).

Soms is het aanpassen op de training wat hij die dag aan kan. Als de pollen heftig zijn rijd ik niet of maar heel kort en rustig aan.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 21:11

Onze ruin is ook allergisch voor pollen, grassen en licht. Hij draagt een masker met neusflap van Cashel en dat maakt wel degelijk verschil. Ik gebruik het zowel in de wei als met rijden.

Afbeelding