Paard zuigt op z'n brok

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sarah_91_v

Paard zuigt op z'n brok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-16 13:54

Hoi,

Zoals de titel het al zegt zuigt m'n paard op z'n brokken.
Hij is nu net 3 dagen bij mij en het viel me gisteren op.
Ik geef hem pianissimo van cavalor, niks speciaal. En dan nog vitaminen van pavo.

Hij eet eerst goed bijna alles op en staat er dan lekker op de zuigen in de paddock :j

Kan dit duiden op tandproblemen?

Thanks!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 13:57

Als hij het grootste gedeelte goed opeet zou ik niet als eerste aan een tandprobleem denken. Tandarts er bij kan natuurlijk nooit kwaad.

Sommige paarden leren dat als ze ergens aan likken ze nog steeds het lekkers proeven omdat de smaak op hun tong zit. Ik denk dat jouw paard gewoon op z'n eigen tong sabbelt omdat hij het voer lekker vindt. Of heeft hij nog echt brokken in z'n mond die dan op de grond vallen ofzo?

Sarah_91_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-16 14:03

Koper schreef:
Als hij het grootste gedeelte goed opeet zou ik niet als eerste aan een tandprobleem denken. Tandarts er bij kan natuurlijk nooit kwaad.

Sommige paarden leren dat als ze ergens aan likken ze nog steeds het lekkers proeven omdat de smaak op hun tong zit. Ik denk dat jouw paard gewoon op z'n eigen tong sabbelt omdat hij het voer lekker vindt. Of heeft hij nog echt brokken in z'n mond die dan op de grond vallen ofzo?

Neen er valt niks uit van brok dan.
Nou des te beter dat hij ze lekker vindt dan!

butengeweun

Re: Paard zuigt op z'n brok

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 14:06

Sommige hebben vreemde eetgewoonte. Zo maakt mijn dame altijd slobber. Ze neemt een hap loopt naar waterbak en eet/slurpt dan alles naar binnen.

Doet ze al vanaf veulen en tanden worden elk half jaar gecheckt.

Hebben het opgegeven en ze krijgt nu gewoon eten naast een bak water :+

Floortz

Re: Paard zuigt op z'n brok

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 14:09

Ik zou het toch even in de gaten houden. Het kan misschien ook duiden op maagzweren.