Peesblessure?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Clarskim

Peesblessure?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-16 20:09

Hallo allemaal,

Mijn paard had een bult aan de buitenkant van zijn voorbeen, been was niet warm en hij liep er niet kreupel door. Omdat ik het zekere voor het onzekere wilde nemen heb ik de dierenarts erna laten kijken die toch voor een gebit kwam kijken. De da heeft er 1 minuut naar gekeken en constateerde meteen dat het een peesblessure zou zijn. Ik moest zes keer per dag koelen en de eerste 5 dagen volledige boxrust. 2 week later zou ik naar de da toe moeten voor een scan.

Echter werd de bult snel dunner en verplaatste naar de achterkant van het been. Ik heb de kliniek opgebeld en ben een week eerder heen gegaan voor de scan. De scan zag er vervolgens super uit, geen enkele beschadiging. Toch adviseerde de da om hem nog 3 week volledige stalrust, geen weidegsng, te geven en 10 minuten per dag te stappen de eerste week en vanaf de tweede week 20 minuten.

Is er iemand die iets soortgelijks heeft meegemaakt? Ik vind het zo vreemd dat de scan er zo goed uitzag en er toch nog steeds over een peesblessure wordt gesproken.

Hoop dat iemand zijn ervaring met mij kan delen

Solica

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 20:16

Mijn eerste pony had zo iets. Ze had allemaal vochtbulten bij haar pees zitten, been was ook niet warm en ze liep er ook niet kreupel op. Dat deed ze wel soms als ik gereden had. Da was al een aantal keren geweest en wist niet wat het was toen zijn we met dr naar de kliniek gegaan om daar een scan te laten maken en daar was dan duidelijk op te zien dat ze een peesblessure had. Ze hebben ook röntgen foto's gemaakt maar daar was niets op te zien. Pony heeft een half jaar stil gestaan. Het is alleen niet helemaal vergelijkbaar met jouw verhaal.