Even voor de duidelijkheid; ik ga morgen naar de DA, maar ik zou graag ervaringen horen.
Mijn 23-jarige verzorgmerrie heeft sinds een poosje (toevallig nadat ik een deken 2e hands had overgekocht
) schimmel en ook best wel jeuk.Mijn zusje nam haar mee naar de DA, zo'n anderhalve week geleden, omdat ik moest werken. De DA heeft haar even bekeken en zei direct: ''Schimmel en luis''. Luis, niet omdat hij die ook werkelijk kon vinden.. (ik had er ook al naar gezocht omdat ik haar er ook al van verdacht, maar heb ook nooit iets kunnen vinden) maar omdat ze jeuk en haaruitval heeft en hij dat op geen enkele andere manier kon verklaren. Ze is uiteraard behoorlijk aan het verharen en ook de schimmel zorgt dat ze haar verliest, maargoed, okee. Hij is de DA en dus doen we maar wat hij zegt.
Hij gaf hij Byemite mee en Imaverol om haar mee te wassen.
Dag 1 met Byemite, dag 4 met Imaverol, dag 7 met Byemite en dag 11 weer met Imaverol.
Dat dus gedaan. Afgelopen zondag gewassen met de Byemite en afgelopen woensdag met de Imaverol.
Maar nu is de schimmel sinds ik haar gewassen heb met Imaverol opeens explosief erger geworden!
Ze had alleen een paar plekjes op haar rug, onder haar oksels, op haar hoofd en tussen haar achterbenen. Maar nu zit ze compleet onder! Haar hoofd, benen, buik, billen, echt heel erg!
Ik snap niet hoe dit kan terwijl ik haar woensdag met Imaverol gewassen heb. Als er nou 1 of 2 extra plekjes bij zijn gekomen.. maar dit is echt te veel! Bovendien zijn sommige plekjes open omdat ze eraan zit te krabben. Blijkbaar jeukt de schimmel wèl?
Heeft iemand hier ervaring mee of een uitleg voor?
Daarnaast zou ik graag ervaringen horen over de injectie die er is tegen schimmel, want eerlijk gezegd heb ik 100x liever dat ze gewoon die prik krijgt en er vanaf is.. Maar ik ben ook wel weer bang voor de bijwerkingen..
Kan iemand me advies geven?
Groeten, [***]