Mijn paard heeft sinds een week of twee af en toe een opgelopen pees of bloedvat (of nog iets anders) aan de binnenzijde van haar linker voorbeen. Ik heb hieronder foto's ervan toegevoegd.
Ik dacht zelf eerst dat het een opgelopen pees was, omdat ik haar een keer 's ochtends in de paddock aantrof met een wat dik been (zwelling net boven de kogel aan de buitenzijde), dit was de volgende dag al weer weggetrokken. Die opgelopen pees/bloedvat had ze een of twee weken hiervoor trouwens ook al af en toe.
Het vreemde is dat het soms ook helemaal niet te voelen is. Soms voel ik het ook aan het andere been. Ik kan het gewoon indrukken. Ik ben ook bezig met koelen met water, koelelementen en ice tight. Dit lijkt niet echt invloed te hebben. Soms is het erger nadat ik met haar heb gewandeld, soms ook niet. Overbelasting lijkt me ook niet logisch, want we waren net weer begonnen met rijden (kleine stapritjes in het bos) na een blessure aan haar achterbeen.
Als het zo blijft neem ik contact op met de dierenarts, maar ik ben benieuwd of iemand dit al eens gezien heeft of een idee heeft wat het kan zijn?
Foto 1:

Foto 2: Dezelfde foto, blauwe markering is de verdikking