Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
EJuniorJoost schreef:hu?! juist laten bewegen! niks laten staan.. en helemaal niet 3x3.. lekker laten bewegen is juist goed voor de bloedsomloop....
Monmaster schreef:Ik weet niet beter dan een paard op nat zand zetten ( nooit meer op gras). Ze bepalen zelf hun beweging wel.
Elke dag 3x in een bad/ emmer/ bak met water zetten.... Of hoeven gedurende een half uur met koud water bespuiten.
EJuniorJoost schreef:hu?! juist laten bewegen! niks laten staan.. en helemaal niet 3x3.. lekker laten bewegen is juist goed voor de bloedsomloop....
lalala_20 schreef:Onze hoefbevangen shet werd alleen maar slechter als hij op stal moest blijven staan... Wij moesten er juist voorzichtig steeds iets langer mee wandelen. En inderdaad liefst op nat zand zetten en niet op een harde ondergrond. Bewegen is goed voor de bloedsomloop.
Staat je paard nog op pijnstillers? Dan moet je wel voorzichtig zijn met bewegen omdat ze het niet voelt als ze iets verkeerds doet. Maar als ze geen pijnstillers krijgt en ze zelf gaat draven en galopperen dan lijkt me dat geen probleem.
Belle2000 schreef:EJuniorJoost schreef:hu?! juist laten bewegen! niks laten staan.. en helemaal niet 3x3.. lekker laten bewegen is juist goed voor de bloedsomloop....
Maar met ernstige hoefbevangenheid is bewegen juist slecht. Dus daarom mocht het niet... al lijkt mij dat het wel over is.Monmaster schreef:Ik weet niet beter dan een paard op nat zand zetten ( nooit meer op gras). Ze bepalen zelf hun beweging wel.
Elke dag 3x in een bad/ emmer/ bak met water zetten.... Of hoeven gedurende een half uur met koud water bespuiten.
Ze staat nu in een nat stukje, maar heeft gewoon overduidelijk geen last meer. Het behandelen is het probleem niet. Alleen wat na de hoefbevangenheid.
Belle2000 schreef:geerke schreef:ze heeft dus vandaag de laatste pijnstillers gehad?Als ze na vier dagen nog hetzelfde loopt dan ben je aardig op weg naar genezing.
Oke bedankt. Maar worden ze dusdanig verdoofd dat ze na een dag alweer normaal lopen. En de tweede dag uitbreken etc?