paard ziek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maudje94

paard ziek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 12:06

Hallo allemaal,

Toch wil ik graag wat meningen horen van andere mensen ben een beetje einde raad.

Mijn paard is 8 jaar en had 2 weken terug een hele dikke uier en bulten onder de buik vlak bij de navel. Hier heb ik een dierenarts naar laten kijken en die vertelde dat het oedeem is (vochtophouding) dit zou vanzelf weg gaan. Ik vertrouwde het zelf toch niet helemaal dus heb een andere dierenarts laten kijken en die vertelde dat het een melkklier ontsteking is, hiervoor heb ik haar laten behandelen. Paard is niet drachtig ook nooit drachtig geweest. En ze had toen geen koorts alleen dikke uier en bulten even later ging dit weg gelukkig :) Maar toch dit weekend lag het voer in de boks en zag gelijk wel aan haar dat niet goed ging ja hoor ze had 41 graden koorts. Gelijk de DA gebeld die heeft haar metacam gegeven. Maar de volgende dag nog steeds koorts en ik vertrouwde totaal niet zat toen rond de 40 graden dus ik weer bellen heeft ze een koorts remmende prik gekregen en antibiotica. Inmiddels komt tot nu toe elke dag een DA om antibiotica te geven vandaag de laatste keer. En er is bloed afgenomen en de urine wordt gecontroleerd vandaag uitslag:D. Als hier niks uit komt zal ik verder moeten gaan zoeken. Haar temperatuur zit nu steeds rond de 39 en nu krijgt ze 1 keer daags metacam.

Heeft iemand misschien zoiets eerder mee gemaakt ?

Groetjes

mysa
correspondent/vertaler

Re: paard ziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 12:11

Vervelend. Het kan natuurlijk nog uierontsteking zijn maar als die symptomen van die uierontsteking weg waren, zou het natuurlijk toch nu een of ander virus kunnen zijn. Afgelopen jaar met beide paarden meegemaakt hier. Daar krijgen ze ook hoge koorts bij. Maar als het goed is kunnen ze dat aan de bloedwaarden zien, of het daarom gaat.

Maudje94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 12:17

mysa schreef:
Vervelend. Het kan natuurlijk nog uierontsteking zijn maar als die symptomen van die uierontsteking weg waren, zou het natuurlijk toch nu een of ander virus kunnen zijn. Afgelopen jaar met beide paarden meegemaakt hier. Daar krijgen ze ook hoge koorts bij. Maar als het goed is kunnen ze dat aan de bloedwaarden zien, of het daarom gaat.

Maar hoe kunnen ze komen aan een uierontsteking door het uierkanaal? Ja ben benieuwd als een virus is ze wordt ook gekeken als ze rhino heeft. Maar ze heeft helemaal geen neusuitvloeing gehad.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 12:35

Die uierontsteking weet ik niet maar er zijn duizenden virussen, die echt niet allemaal uiterlijke symptomen geven. Ze kunnen het zien aan de witte bloedcellen, of het om een ontsteking of virusinfectie gaat.

Maudje94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 16:38

mysa schreef:
Die uierontsteking weet ik niet maar er zijn duizenden virussen, die echt niet allemaal uiterlijke symptomen geven. Ze kunnen het zien aan de witte bloedcellen, of het om een ontsteking of virusinfectie gaat.

Uitslag van de urine is teveel rode bloedcellen nu wachten op het bloed

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 17:05

Laat maar weten als je bloedwaardes binnen hebt. Urine weet ik niet zo veel van, alleen heb ik dat zelf een tijd gehad, was geen blaasontsteking, maar wat het wel was, wist men niet.