Ik moet het toch even van me afschrijven. Ik had al eerder een topic geplaatst dat mijn paard licht kreupel was. In de loop van de tijd toch maar langs een kliniek gegaan, omdat ik het niet vertrouwde. De uitslag van het kreupelheidsonderzoek was een minimale verdikking aan haar collaterale hoefbandje. Dit was bijna niet te zien op de echo. Er was een heel klein verschil te zien zei de da. Het gaat om het binnenste hoefbandje. De smid heeft op de kliniek een aanpassing gemaakt aan het ijzer om het bandje te ontlasten. Als revalidatie mag ik 15 a 20 minuten stappen en 5 minuten draven. Ook mag ze in de stapmolen. Alleen op het land en de paddock mag ze niet komen. Maar toch zit het me niet helemaal lekker. Ik heb topics opgezocht met soortgelijke gevallen. De meeste paarden met zo'n blessure worden minstens twee maanden op rust gezet met alleen stappen aan de hand. Ik ben bang dat de manier waarop ik het nu aanpak eigenlijk meer schade toebrengt aan haar hoefbandje. Ik draaf sowieso al bijna helemaal niet. Ik zie tot nu toe wel een kleine verbetering, maar het is nog niet weg. Over drie weken moet ik weer terugkomen naar de kliniek om te kijken of er vooruitgang in zit. Buiten dat ik vind dat het te snel gaat wordt het ook nog eens een tikkende tijdbom. Het is geen pretje om er op of er naast te lopen. Ik word gek van de onzekerheid, heb er nog net geen slapeloze nachten van