welk graasmasker? pony heeft schuurplekken.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

welk graasmasker? pony heeft schuurplekken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 17:31

Hallo,
Ik wil toch even jullie raad vragen.
Ik moet Belle (mijn pony) wel met graasmasker laten lopen. Anders is ze binnen mum van tijd dik.
Ik heb eerst een simpel bloempot model aangeschaft. Hier kreeg ze alleen direct wondjes van.
Nu een gekocht met bont en beschermers bij het hoofd.
Alleen het is weer niet goed, ze heeft wat kale plekken, weer schuurwonden en een open plekje.

Ik zat nog te denken dat ze misschien te strak zijn.
Ik kan er ongeveer een hand tussen doen. Ik ga nu sws deze al omruilen voor maat groter als het lukt.

Ook zag ik een greenguard, maar hoor veel verhalen van afgesleten tanden. En wil dat echt niet. Ook is hij best prijzig.

Dus wil graag weten welke jullie aanraden en hoe jullie dat doen?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
(Ik hoef niet te horen over strookbegrazing, soms paddock etc. Heb dat ook liever maar dat kan gewoon niet.)

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 17:35

Zou echt de greenguard nemen! Bij de paardendrogist kost hij 58,50 en kun je ook een week proberen voor een klein bedrag. Ze gaan heel lang mee en mits goed gebruikt ( met ductape aan de binnenkant) krijgt mijn pony geen schuurplekken.
Daarnaast is het ook de enige die bij mijn pony goed zit.

En ik heb dus zowel dat model met neusgaten al geprobeerd en de best friend dure uitvoering gepast.