Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Wilawander schreef:Ik ken het ook alleen uit Duitsland als olie. Geef het zelf ook en een liter is bij een paard niet zoveel hoor. Geef de paardenvariant aan onze honden.
Isapaardje schreef:Ik heb goede ervaringen met het geven van het droge kruid.
Mijn pony had slechte leverwaarden (bloedonderzoek) en zou op prednison moeten.
Ik ben haar echter mariadistel (gedroogd) gaan voeren en na een tijd weer laten testen. Waarden waren al heel stuk verbeterd. Na een jaar waren de waarden normaal.
Ik heb dus wel langdurig het kruid gegeven.
Als reinigingskuur heb ik het ooit als druppels gehad (tinctuur). Dat was voor ca. 14 dagen.
Allegra schreef:Marstall heeft lijnzaadolie met mariadistel, de tuinen heeft van die capsules en anders is er nog deze: https://m.kramer.nl/mariendistelolie.ht ... &ci=257047
Er zitten geen hele gekke ingredienten in. Gelatine voelt misschien wat onnatuurlijk om aan een paard te geven maar dat is niet schadelijk. Er zit een piepklein beetje maltodextrine in, een soort suiker, maar dat is ook allemaal zo weinig. Allegra schreef:Ik zou niet weten waarom niet, maar goed, ik ben niet alwetendEr zitten geen hele gekke ingredienten in. Gelatine voelt misschien wat onnatuurlijk om aan een paard te geven maar dat is niet schadelijk. Er zit een piepklein beetje maltodextrine in, een soort suiker, maar dat is ook allemaal zo weinig.