Bobbels voor uier

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jaya

Bobbels voor uier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-16 19:04

Ik kreeg de opmerking van de verzorgster dat de pony flinke uiers had. Ik ben dus gaan kijken en kwam er achter dat de uiers verder normaal zijn maar dat er 2 rare bobbels voor de uiers zitten. Ik heb dit alleen nog nooit eerder gezien. Het lijken rouwe plekjes maar zo voelen ze niet. Hebben jullie enig idee wat het zou kunnen zijn? Of beeld ik me maar wat in?

Afbeelding

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 20:26

Is ze wat aan de zware kant?
Kan wat vet zijn,maar het kan ook vocht zijn, is het zacht of hard?

Jaya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-16 23:08

ellepel schreef:
Is ze wat aan de zware kant?
Kan wat vet zijn,maar het kan ook vocht zijn, is het zacht of hard?

Het is een shetlander maar ik vind haar niet bepaald dik. Tuurlijk shetjes zijn niet de slankste pony maar we houden haar voeding goed in de gaten omdat ze koliek gevoelig is.

De bobbels voelen zacht aan. Je kan ze ook een beetje in drukken vandaar dat de verzorgster dacht dat het de uiers zelf waren.

Lisetjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 23:23

Ik lees even mee. Mijn paard heeft dit ook.
Toen ik het ontdekte en er aan kwam werd het licht bijna uit mijn ogen geslagen. Nu mag ik er wel gewoon aan zitten. Voelt wel warm aan. Is dat bij jouw shetlander ook het geval?

Jaya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-16 08:08

Lisetjj schreef:
Ik lees even mee. Mijn paard heeft dit ook.
Toen ik het ontdekte en er aan kwam werd het licht bijna uit mijn ogen geslagen. Nu mag ik er wel gewoon aan zitten. Voelt wel warm aan. Is dat bij jouw shetlander ook het geval?

Ze vond het niet prettig dat ik er aan zat maar ze liet het wel toe. Bij haar voelt het ook warm aan. Maar niet abnormaal warm. Iets warmer dan haar buik.

Peelie

Re: Bobbels voor uier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 08:15

Uierontsteking?

Heb je haar temperatuur al opgenomen?

Jaya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-16 08:22

Peelie schreef:
Uierontsteking?

Heb je haar temperatuur al opgenomen?

Ik twijfel of het dat wel is. Zit uier ontsteking VOOR de uier? Heb het temperatuur niet opgemeten. Ze is verder vrolijk en gezond, ik heb niets raars verder aan haar gezien. Ik kan het vanmiddag natuurlijk wel opnemen.

Peelie

Re: Bobbels voor uier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 08:42

Misschien dat het vocht naar voren gezakt is? Geen idee.

wech

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 20:58

Mijn verzorgpaardje heeft ook allemaal bulten op haar buik, zacht en ook 1 dichtbij haar uier. Ze is wel veel te dik maar daar kan ik verder ook niks aan doen, tis mijn paard niet. Ik mocht er wel aanzitten en een beetje indrukken dus ik volg even :)