Naar tandarts bezoek, slecht hooi eten.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Mellanie

Naar tandarts bezoek, slecht hooi eten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-16 21:28

Ik begin mij lichtelijk zorgen op dit moment te maken. Op 1 april is de tandarts geweest (gediplomeerd en dierenarts) en heeft mijn pony behandeld.
Elk jaar gaat ze netjes naar de tandarts, niet omdat het moet maar als controle.

Maar sinds dat de tandarts is geweest eet ze verschrikkelijk slecht haar hooi, eerste paar dagen gooide ze het hooi achter in de stal en ging daar verder knabbelen. Maar nu als ik op stal kom en alle andere paarden heb allang hun hooi op ligt er minimaal nog de helft van haar hooi wat ze heeft gekregen.

Dus ik vertrouwde het niet en de tandarts is 8 april weer geweest, want nadat ik mijn verhaal had uitgelegd vertrouwde hij het ook niet.
Nu is het inmiddels 4 dagen later, en ze laat nog steeds haar hooi staan.

Even wat informatie waarom ik mij zorgen maak, ze staan op dit moment op een kaal land dus ze eet zich niet vol op het land.
Ik heb mijn pony al negen jaar en heb haar ook jaren lang zelf verzorgd, en ze eet altijd haar hooi op ook al is ze propvol door een vol land ze zal altijd eten.
Nu maakt het voor de kilo's niet uit dat ze wat minder uit, want er kan gerust wat af.

Maar kent iemand dit naar een tandarts bezoek, dit gedrag? ze heeft hier namelijk nooit eerder last van gehad.

snorkel1986

Re: Naar tandarts bezoek, slecht hooi eten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 21:33

Ja hier de laatste keer ook gehad maar werd er duidelijk bij gezegt dat dat waarschijnlijk ging geberuren ivm met veel gedaan waar door het gevoelig kon zijn moest even weekje priores bij voeren op advies.. daarna moest beter worden

pleiada

Re: Naar tandarts bezoek, slecht hooi eten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 08:51

Welke tandarts heb je?

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-16 09:27

snorkel1986 schreef:
Ja hier de laatste keer ook gehad maar werd er duidelijk bij gezegt dat dat waarschijnlijk ging geberuren ivm met veel gedaan waar door het gevoelig kon zijn moest even weekje priores bij voeren op advies.. daarna moest beter worden

Ik voer nu elke dag ook maar bietenpulp bij, normaal wil ze hier niks van weten, maar blijkbaar heeft ze wel honger en eet dit direct op.

misskrisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 10:00

Mijn paard had ik iets soort gelijks. Hooi eten en dan daarna weer uitspugen. Wat bleek: de tandarts had zijn tanden te kort gemaakt. Duurde ongeveer 4 maanden voordat het volledig over was. Hij bleef verder wel goed eten maar het is dan ook een taaie die niet snel mankementen laat zien.