Staart scheef na Osteopatie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Sapphire

Staart scheef na Osteopatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 17:43

Hallo,
Afgelopen dinsdag heb ik voor het eerst een Osteopaat laten komen voor controle. Heeft wat gekraakt zodat hij linksom wat losser wordt en het probleem met opblazen tijdens het aansingelen ook verminderd. Op aanraden van de Osteopaat aan de hand gestapt en niet rijden tot het weekend. Zaterdag wat gestapt en een beetje gedraafd onder het zadel. Zondag ( vandaag ) weer wat meer opgebouwd ( zonder galop ) en veel stappen. Een stalgenoot merkte op dat hij zijn staart scheef droeg. Is dit normaal?
Groetjes!

Ragdollcat

Re: Staart scheef na Osteopatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 18:26

Bel je Osteopaat, heel simpel.
Die heeft jouw paard gezien en behandeld.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 18:29

Lijkt me niet normaal nee, maar voor specifieke details zal je je osteopaat en als het aanhoud wellicht dierenarts moeten raadplegen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 18:55

Wat toevallig!

Mijn pony is jaren geleden ook door een osteopaat behandeld en droeg zijn staart daarna ook scheef.
ik heb toen gebeld en gevraagd hoe dat zat. De osteo wist het ook niet en later is dat wel weer bijgetrokken.
maar bel op en vraag het?

_Sapphire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 19:18

Bedankt voor de reacties! Ik zal eens bellen.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 19:20

Kan ook een reactie zijn. Mijn eerste ruin reageerde heel fel op osteopathie. Die had veel meer tijd nodig voor dat ik er weer op kon. Hij had last van zijn si gewricht. En naast het zwalken droeg hij zijn staart ook een tijd scheef (willekeurige kant). Uiteindelijk goed gekomen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 21:49

Nog even reageren, is bij mijn pony al heel wat jaren geleden,maar ik had er toen een filmpje van gemaakt
Hij stond ook steeds met zijn staart te zwaaien.
Toevallig heeft die van mij ook problemen in het si gewricht,maar is nu inmiddels met pensioen(is bijna 25)
Dit is het filmpje nog van toen

.https://youtu.be/2hh9ENHEwaw

_Sapphire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-16 10:21

Bedankt voor het filmpje!
Gelukkig zwiept die van mij niet zo met de staart maar draagt hem alleen een beetje scheef. Gisteren aan de longeerlijn was het al minder gelukkig!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 11:04

Gelukkig maar. Bij die van mij trok het ook wel weg hoor,maar vreemd was het wel