Grote oudere wond

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Inge

Grote oudere wond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 11:33

We hebben deze week een merrie van 1,5 jaar gehaald en daar stond ook een 4 jarige ruin die vorig jaar zomer door de draad gegaan is en hierbij een grote wonde heeft opgelopen.
Hij heeft er al veel geld ingestoken maar aangezien hij fokker is en dat zijn hoofddoel zag hij het niet zitten er nog veel tijd en geld in te stoppen.
Kortweg had de stal nodig voor een gezond paard.
Dus hebben we hem ook meegenomen.
Er zijn geen diepe beschadigingen een de pezen , maar doordat het op een vervelende plaats zit duurt het herstel ontzettend lang.
Wij willen hem zelf gaan behandelen met Vetramil.
Hij loopt overigens niet kreupel en als je eraan zit ook is het niet overgevoelig.
Hij staat nu overdag buiten met het merrietje en onze rustige merrie Pasja .
Snachts gaat hij op stal .
Dierenarts laten we ook nog komen maar hij is meer voor reguliere , dus behandelen met wondzalf en inpakken .
Nu heb ik zelf enorm goede ervaringen met Vetramil dus gaat mijn voorkeur daarnaar uit .
Alleen als jullie de wond zo zien, zouden jullie het inpakken of bloot laten?

Verder zal ik hier updaten met foto's als de interesse erin is.

Het merrietje wat we gehaald hebben is overigens echt net Fay (zie mijn topic over knorrend veulen , zelfde blik , zelfde oortjes , is wel even apart hoor ;)

Hierbij wat foto's :

Afbeelding

Afbeelding

http://boktimg.nl/img/m/Xg7z12.jpg

http://boktimg.nl/img/m/9zl14s.jpg
Laatst bijgewerkt door Gini op 16-04-16 07:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max. 2 foto's zichtbaar, de rest in link

LesleyxLinn

Re: Grote oudere wond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 11:47

[MD] prikkeldraadwond(foto's kunnen als schokkend worden bevonden
In dit topic een paard met een zelfde soort wond, misschien heb je hier iets aan.

Ik zou de wond inpakken, maar wel goed in de gaten houden dat er geen drukplekken of wonden daardoor ontstaan. Door het open te laten komen er korsten op die door beweging weer inscheuren. Met verband erom geneest het makkelijker. Maar in bovenstaand topic zijn daardoor juist wonden ontstaan.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 11:49

Zo'n wond moet vochtig blijven, dus inpakken of onder vochtige waterhoudende zalf.
Maar het is al redelijk genezen lijkt het?

elise t.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 16:27

Nu juist niet meer inpakken,schoon houden met water en er honingzalf opsmeren.
Het is al kleiner geworden,het geneest van de rand af en de plek zal dan steeds kleiner worden.
Zo te zien is het een diep gat geweest,heeft nog wel wat tijd nodig om helemaal te genezen.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 18:29

Ooh Inge, kon je het niet laten :+
Tis wel een dotje hoor :j
De wond is echt al aan het genezen, de wondranden zien er mooi roze uit, het lijkt mij ook een wond om vochtig te houden, Vetramil of Mesitran lijkt mij niet verkeerd :)
Succes!

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 18:32

Vergelijk de prijs van de Vetramil even met Mesitran zalf waarschijnlijk is grote hoeveelheden de mesitran goedkoper en helpt net zo goed misschien nog wel beter.

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-16 20:30

Letizia schreef:
Ooh Inge, kon je het niet laten :+
Tis wel een dotje hoor :j
De wond is echt al aan het genezen, de wondranden zien er mooi roze uit, het lijkt mij ook een wond om vochtig te houden, Vetramil of Mesitran lijkt mij niet verkeerd :)
Succes!

:o
Omdat mijn ruin toch ook al 15 is leek ons een jong merrietje erbij wel leuk , ook voor Sofie die met al die oudjes of kneusjes staat nu :+
Maar hij is echt lief , en groot := ik ben echt inimini erbij .
Hij kreeg hem zo niet verkocht maar gunde hem wel een toekomst , zonde hoor , jong paard alle potentie , goed papier en dan zoiets .

Gaan dus zeker door met de Vetramil , net twee potten besteld , en evt daarna eens kijken hoe de prijs van mesitran is , gaan wel flink wat potten nodig hebben denk ik :=

Kijk zo lief , met zijn drieën uit 1 bak drinken , we hebben er meerdere staan maar samen is zoveel gezelliger <3
Afbeelding

Afbeelding

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 20:39

Je bent een topper met je hart op de juiste plek!