energie en kracht uit olieen i.p.v.krachtvoer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dribbelkont

energie en kracht uit olieen i.p.v.krachtvoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 10:54

Ben benieuwd wat jullie ervan denken om een vetrijke olie te voeren voor meer energie en kracht en goede gezondheid.

Ik merk bij mijn pony positief resultaat.

Olien ook gezonder vindt ik dan krachtvoer.

Ik geef zelf 5x daags ruwvoer en kilo lucerne voor de olieen
ze krijgt 90ml liquihorse basis( vit/mineralen olie) en 50ml liquihorse energie.

Ga ook de vitalbix lijnzaad+vit e eens proberen i.p.v. de liquihorse energie want scheelt behoorlijk in de beurs.

Ik rij gemiddeld 40 tot 60km buitenritten per week.

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 12:42

ik heb 2 shetlanders die per week heel wat km. voor de wagen lopen. (35-60km per week)
ik voer ze pavo care4life, wat haver, en omega olie.

ze zijn goed in conditie, glanzende vacht en nooit nat na het rijden. ik voer olie bij voor hun vacht en als extra energie. ze doen het hier al jaren goed op.
ik zou ook best wel eens de coolstance copra, ( kokos) willen proberen vanwege de extra energie, maar vindt die nogal prijzig als ik dat voor 2 pony's zou voeren.

Jade

Re: energie en kracht uit olieen i.p.v.krachtvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 13:24

die van mij doet het erg goed op olie, maar wordt minder zwaar getraind dan voorheen waardoor de meeste brok/muesli's met een hoger olie gehalte afvallen omdat het energieniveau te hoog is.

dingogirl, je zou naar saracen releve of D&H staypower kunnen kijken, beiden goedkoper dan coolstance en hoger in olie/lager in zetmeel dan pavo. (te koop bij rwdh.nl )

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 15:40

ik ben prima tevreden over de care4life, maar in het menseizoen hebben we bijna wekelijks, ( 3 keer per maand) ritten van 30-40km.
ze lopen die prima uit, maar wat extra energie mag dan wel. vandaar dat ik olie bijvoer, maar voor extra energie zou de coolstance ook interessant zijn.

maar voor nu gewoon de omega olie van de paardendrogist. ik voer niet meer dan 50-60ml per dag.
voor shetlanders genoeg. anders heb ik olie met krachtvoer i.p.v. krachtvoer met olie. :D

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 15:55

Kijk eens naar hipro flexibel move. Dat is gebaseerd op oliën

Addicty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 16:26

Ik voer relatief veel lijnzaadolie ivm duursport met m'n paardje. Ze is minder sensibel/schrikkerig dan dat ik er een extra schep brok bij geef
Het is een energie vorm die langzamer vrij komt. Ze worden er dus niet heet van.
Gaat gewoon over het voer. In het begin wat lange tanden, maar nu prima.
En, vind de prijs ook reuze meevallen bij ons. 10ltr jerrycan voor 25,-

Bobbiaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 17:33

Care4life voer ik ook aan mijn Shetjes (ook mijn paarden trouwens)! Super spul! De shetjes hebben niet veel nodig, want ze staan dag en nacht op het land. Als ik ze voor de wagen heb gehad dan geef ik ze 2 handjes. Maar ik doe geen lange afstandsritten :-)