Artroseknie en botwoekering

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Habore

Artroseknie en botwoekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-16 19:42

Mijn 25 jarige ruin is twee jaar geleden in de draad blijven hangen. Hij heeft zo hard getrokken dat zijn knie beschadigd was. Hierdoor is artrose ontwikkeld.

Hij heeft een botwoekering boven op zijn knie en aan de buitenkant van de knie.

In stap zie je niets, in draf is hij onregelmatig.
Ook heeft hij sinds een half jaar problemen met buigen van de knie.

De DA gaf aan hier nog weinig aan te doen.

Hij krijgt glucosamine en MSM bij, loopt 24u/24u buiten, ze kunnen de stal in en hebben dan een verharde uitloopt en daarachter een zanduitloop, in de zomer kunnen ze ook de weide in.

Nog bokkers met paarden met zware artrose knie?
Wat doen jullie?
Kan die botwoekering nog geremd worden? Ik las over homeopatische druppels, iemand daar ervaring mee?
Ook bij de hoefsmid is het soms moeilijk. Hoe doen jullie dat?

Gladijs

Re: Artroseknie en botwoekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 23:21

Hier ook artrose -O- ik heb blootsvoets en ronde tenen laten maken door de hoefsmid. Ook heb ik het gewricht laten inspuiten met hyaluronzuur door de kliniek... Mijn paard is ook 25 en kan er dan weer tegen aan! Is eigenlijk extra smering met een beetje ontstekingsremmer ( corticosteroïden ). Heeft voor mij gewerkt, wellicht voor jou ook een optie? Je paard is 25, je hebt weinig te verliezen :(:) mijn paard is redelijk pijnvrij en niet kreupel, ook niet in draf +:)+
( ook niet onbelangrijk, het is niet zo heel erg prijzig om te laten doen )
Succes verder!