Doorbloeding benen stimuleren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Izzy19

Doorbloeding benen stimuleren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-16 09:49

Hoi allemaal,

mijn paard is momenteel aan het revalideren van een peesblessure (scheur in de oppervlakkige buigpees). Momenteel is de scheur zo goed als weer volledig opgevuld met littekenweefsel alleen bovenaan de scheur moet het nog beter opgevuld geraken. De dierenarts gaf aan dat het belangrijk was om de doorbloeding in haar benen zoveel mogelijk te stimuleren aangezien dit de genezing verbeterd. Ze staat momenteel dag en nacht in een stal met een paddock eraan dus ze kan continu bewegen en ze gaat elke morgen en middag 30min in de stapmolen (harde bodem) en ik probeer 's avonds ook nog een stukje met haar te gaan stappen op harde bodem en 1x per week gaat ze in de aquatrainer.
Nu wou ik daarnaast weten of er nog zaken zijn die kunnen helpen om die doorbloeding te stimuleren, dierenarts gaf aan dat warmte/koude afwisseling ook goed was, maar buiten af en toe ice packs opzetten of klei opzetten heb ik niet meteen ideeën wat ik nog kan doen. Het komt er op neer dat ik nog zou willen weten of ik op een andere manier die doorbloeding kan stimuleren?

dresjoepie

Re: Doorbloeding benen stimuleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 09:53

Groene klei is idd een goede voor de doorbloeding

Heb je al eens gekeken naar de ice vibe boots?

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-16 09:56

Die ice vibe boots heb ik ondertussen ook al liggen :-)

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 09:56

Ik heb altijd begrepen dat afspuiten beter werkt dan icepacks, omdat er dan een constante koude stroom is in plaats van een opwarmende icepak. Plus dat de stroom van het water ook beter zou zijn.

L_Love_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 12:20

Masseren is het eerste waar ik aan denk, maar dat is een beetje lastiger als het over paarden gaat. :D
Tegenwoordig wordt er op medisch gebied bij paarden met blessures ook veel met lasers gewerkt. Misschien is dat een idee? Mocht er een DA in de omgeving zijn die beschikking heeft over een laser. Dat is ook wel handig. :P

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-16 13:01

Laser is inderdaad nog een optie, ik heb al eens gehoord om te huren maar er komt jammer genoeg waarschijnlijk pas binnen 14dagen 1 vrij. Dit lijkt inderdaad ook een hele positieve invloed te hebben.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 13:05

Heeft ze hoefijzers?

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-16 13:07

Vooraan heeft ze ijzers omdat ze 1 scheef voetje heeft. Indien ik haar zonder ijzers zet, slijt haar voet binnen enkele weken compleet scheef af met alle gevolgen van dien. Ik kan haar ijzers er dus jammer genoeg niet zo maar vanonder halen. Ook al weet ik dat dit eigenlijk nog beter zou zijn voor de doorbloeding van haar benen.

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 13:09

Ik zou zelf persoonlijk Traumeel s gel gebruiken. Goede ervaringen mee

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 20:48

Misschien de beenbeschermers van Back on Track ter ondersteuning?

AnoukvB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 20:53

Hier zetten ze paarden die revalideren in de Aquatrainer daarna op een trilplaat. Ze zeggen dat dit ook helpt bij de doorbloeding, misschien kun je daar naar op zoek gaan.

Habore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 05:43

Ik gebruik kastanjegel van Efrata

Het middel voor de perfecte bloedsomloop van uw paard. Onder andere te gebruiken tegen stalbenen en vochtophopingen. Paarden, die door minder beweging de zogenaamde stalbenen hebben ontwikkeld, zullen door toepassing van de Kastanje Gel binnen enkele dagen verlost zijn van dikke benen! Het extract van de glanzende bruine vruchten van de paardenkastanje heeft namelijk een stimulerende werking op de bloedsomloop en gaat daarmee stuwingen in de aderen tegen. Kastanje Gel verstevigd het onderhuidse bindweefsel en versterkt de vaatwanden van bloedvaatjes, zodat de bloedsomloop krachtig wordt en er geen vochtophopingen kunnen ontstaan.
Samenstelling: Mineralen van dode zeezout, castania extract, menthol, aloë vera en hamamelis.
Verkrijgbaar in fles van 500 ml.

Donnatella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 07:01

Back on track zijn hele fijne producten en misschien wel een aanrader om eens naar te kijken. Dit stimuleert de doorbloeding en ik heb er persoonlijk (als mens :) ) al fijne ervaringen mee. Ik veronderstel dat dit ook op paarden goed effect heeft.

Maliboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 07:04

Ik ga mee met donnatella, back on track heeft mijn paard ook geholpen.
Ik heb de stalbeschermers omgehad toen mijn paard een peesblessure had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 07:08

Compagel ;)
Zal wel even overleggen met de dieren arts.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 08:52

Hoi, lymfedrainage behandeling wil heel goed werken!!
En taping kan ook heel goed werken! ( Equine Chain Taping).
Mijn paard is enorm snel genezen van een flinke hematoom na diverse lymfedrainage behandelingen.
De doorbloeding wordt er veel beter van en de afvalstoffen worden beter afgevoerd.

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 08:56

Kijk eens op de site van equicrown. Zij hebben van die steunkousen voor paarden. Bij mensen werken die dingen prima voor doorbloeding en afvoeren van afvalstoffen.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 08:57

Tobbes schreef:
Compagel ;)

Compagel wel mee oppassen! Na een aantal weken gebruik kreeg mijn pony korsten op de plek, wat op een soort mok leek. Heb dit ook al bij verschillende mensen gehoord..

Traumeelgel heb ik ook hele goede ervaringen mee en misschien dat de stalbandages van Back on track ook een mogelijkheid zijn.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 09:03

Izzy19 schreef:
Laser is inderdaad nog een optie, ik heb al eens gehoord om te huren maar er komt jammer genoeg waarschijnlijk pas binnen 14dagen 1 vrij. Dit lijkt inderdaad ook een hele positieve invloed te hebben.

Ik weet niet hoe ver je van Weert af woont maar in Sterksel zit paardenarts Marco Landman van vetyourservice.nl met een laser.

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 09:07

Heb je warm water voor handen? Dan afwisselend warm en koud afspoelen. Steeds een minuutje koud en dan weer een minuutje warm. Eindigen met lauw water.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 11:40

Naath86 schreef:
Tobbes schreef:
Compagel ;)

Compagel wel mee oppassen! Na een aantal weken gebruik kreeg mijn pony korsten op de plek, wat op een soort mok leek. Heb dit ook al bij verschillende mensen gehoord..

Traumeelgel heb ik ook hele goede ervaringen mee en misschien dat de stalbandages van Back on track ook een mogelijkheid zijn.

Klopt. Die compagel moet je niet te lang blijven gebruiken.

seebensee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 15:17

zit wat mee te lezen hier in de hoop dat er mensen zijn die ervaringen hebben met de steunkousen van Equicrown, heb namelijk de ice vibe boots aangeschaft maar twijfel of de steunkousen ook een positieve bijdrage kunnen leveren ....

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-16 10:11

Ik heb ondertussen een laser gevonden die ik kan huren, ik ga die vanavond halen. Ik ben benieuwd naar het resultaat al in elk geval. 2 mei moet ik opnieuw op controle.

Verbeteren steunkousen effectief ook de doorbloeding? Want je zorgt er wel voor dat er geen vochtophoping kan gebeuren, maar hoe zorgt dat ook voor betere doorbloeding? Ik zet nu om de dag telkens een stalbandage met klei eronder op. Op zich is dit ook hetzelfde principe als van een steunkous. Als iemand meer verduidelijking kan geven over hoe dit juist de bloeddoorstroming verbeterd in de benen, heel graag :-)