Doet ze dat al lang? En wat voor bewegingen maakt ze erbij met haar mond? Ik heb dit jaren geleden met mijn paard eenmaal meegemaakt dat hij dat deed. Was ook zo in het vroege voorjaar. De distels begonnen flink te groeien en die vond hij erg lekker. Het jammere alleen was dat hij er vanwege de prikkels heel raar op kauwde en er daardoor stukjes half opgerold, in elkaar gedraaid distelblad inclusief prikkels in zijn onderlip waren blijven hangen. Dat was ergens overdag gebeurd en bij zijn avond hapje brok stond hij erg raar te doen. De omslagplooi bij zijn onderlip, in die rand langs zijn onderkaak, lag helemaal open. Dat moet knap zeer gedaan hebben maar hij liet niets blijken toen ik bij hem aankwam. Pas bij zijn biks zag ik dat er iets niet klopte. Distelprikspul weggehaald, gespoeld mbv tuinslang en toen at hij weer normaal, alleen nog wat voorzichtig.
Vier dagen later was er al niets meer te zien.
Het is natuurlijk een ver schot, en hier zal allicht iets anders aan de hand zijn qua oorzaak maar die omslagplooi controleren op wondjes is misschien een idee.
Als ze dit al veel langer doet dan mag je mijn post als ongeschreven beschouwen