Koorts, moeite met eten.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

spatter

Koorts, moeite met eten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-16 17:23

Blue heeft sinds maandagavond moeite met eten.
Het leek alsof hij last had van zijn gebit al was het wel raar dat het ineens was en hij vorig jaar nog behandeld is.

DA laten komen die wel een haak vond maar dat verklaarde niet zijn koorts en zo drastisch was de haak niet dat hij nauwlijks kon eten.
Hij kwijlde en kreeg de meusli niet eens weg, hooi ging dan zelfs nog beter.
Haak is verwijderd.

Hij krijgt nu ontstekingsremmer/pijnstiller dus hij eet weer, gelukkig! maar je ziet dat hij heel veel moeite heeft om de hap hooi richting kiezen te krijgen, daar eenmaal kauwt hij zonder problemen het hooi weg.

Nu viel het me net op dat het tussen zijn kaken dikker en gezwollen is, op de plek waar een kinketting zit.
Het is ook gevoelig.

Zijn gebit is dus nagekeken en in zijn mond was eigenlijk weinig geks te zien.
Hij hoest niet, snottert niet.

Wat zou het wel kunnen zijn ?
Mijn stoere (ijs)beertje is zielig :(:)

DA meende dat hij een virusje had maar zeker geen droes of Rhino.
Heb haar vandaag nog aan de lijn gehad.

Anoniem

Re: Koorts, moeite met eten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 17:33

Kan je paard een trap tegen de kaak gehad hebben? Hoezo is het geen droes of rhino?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 17:35

Kan van alles zijn, maar als dat stukje mond gevoelig is (spier/zenuw geïrriteerd?, drukking van tuig, gestoken door iets?), is het gebruiken ervan om voer verder de mond in te krijgen inderdaad niet prettig.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-16 17:48

Joolien kan alleen herhalen wat de DA zei, die vond het er totaal niet op lijken en ze had dat gecontroleerd.
Ken beide ziektes niet in het echt.

Trap tegen de kaak zou kunnen, ons muildiertje kan lelijk kikken maar dat doet ze weinig en durft ze ook niet bij Blue, normaal gezien.
Hij zou dan net zo goed zichzelf hebben kunnen stoten, zo lomp is hij ook nog wel.

Tuig lijkt me stug, hij wordt amper gereden en de laatste keer was vorige week woensdag, lijkt me stug dat hij dan maandagavond ineens klachten krijgt.

Wat ik me nog afvroeg is dat hij natuur hooi krijgt en of er misschien een stekeltje geprikt heeft maar dan had hij toch een ontsteking in de mond moeten hebben en de DA zag helemaal niks.

Tancreda4

Re: Koorts, moeite met eten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 20:44

mijn paard at ook heel vreemd toen ze ziek was (koorts). Mogelijk dat toen ook de klieren niet fijn voelde bij het kauwen, of dat het gewoon echt niet smaakte. Ze at niet tot nauwelijks haar ruwvoer en slobber in mate. Ze at met lange tanden, soms rare bekken trekken etc. Dat was bij har echt door de koorts/ziek zijn, want nadat de koorts weg was, is ze weer gewoon gaan eten.
Maar goed, dat verklaard niet die verdikking die je beschrijft.Trap tegen de kaak waardoor de boel misschien niet zo goed meer zit? (heb wel eens gehoord van een gebroken kaak?). Maar dat zou de DA wel hebben opgemerkt lijkt mij?

Konden ze maar praten he. Sterkte met je paard!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 21:39

Heb je kruiden in je hooi?
Misschien dat er iets in gezeten heeft wat voor die reactie zorgt?
Virus zou kunnen, heb je temperatuur,opgenomen?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-16 21:52

elepel hij had koorts, had de DA gemeten maar nu heeft hij ontstekingsremmers dus ook geen koorts meer

ik heb inderdaad kruidenhooi en nu voor de zekerheid een ander groot pak open gemaakt