Sportpaard dof in vacht & slecht in bespiering

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ZipTugwell

Sportpaard dof in vacht & slecht in bespiering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-16 15:36

M'n paarden krijgen onbeperkt ruwvoer in slowfeeders. Verder krijgen ze een handje bix mee met de drie voerbeurten van stal. Aangezien het paard waar het over gaat een gevoelige maag heeft wil ik niet meer geven dat dat handje brok van stal. Zelf geef ik Cavalor Fiberforce bij, eerst 1 kilo, sinds vandaag twee kilo omdat ik zag dat er best wel wat gegeven mag worden op de zak. Verder geef ik nog een aantal schepjes vitamine voor de spieren dat hij geen spierpijn krijgt of minder.

Toch mist er waarschijnlijk iets. Ik weet niet of ik nog meer van de Cavalor moet geven pf dit even moet aankijken? Lijnzaadolie of olijfolie door het voer? Andere vitamine?

Hij glanst niet meer zo mooi en ze bespiering is ook niet meer zo mooi. Ik gaf eerst myoplast maar daar las ik weer over dat het bomvol suiker zit en niet goed is dus heb het bij 1 pot gelaten.

Hoor graag wat meningen.

leeneliefje

Re: Sportpaard dof in vacht & slecht in bespiering

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 15:37

Voor een mooie glanzende vacht kan je ze lijnzaadolie voeren. Werkte bij mijn pony altijd super

Sjors

Re: Sportpaard dof in vacht & slecht in bespiering

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 15:46

Eerste waar ik aan denk zijn de tanden en/of slecht passend zadel. Doffe vacht kan komen door de tanden en weinig bespiering door slecht passend zadel.

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 15:53

Eerste wat in mij opkomt: bloedprikken en tanden controleren
Mijne knapte in een maand tijd op! Na de tandarts behandeling en na het bloedprikken kwam dus eiwit te kort uit. En mijn paard staat ook onbeperkt op kuil..!

Afbeelding

Ik kreeg een speciaal dieet voor hem:
1 kg luzerne 1/2 merriebrok en 2 kg basisbrok per dag, lijnzaadolie en onbeperkt kuil

Kelly08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 06:43

Bloedonderzoek is zeker niet onverstandig. Ipv het handje biks kun je balancer van jepaardgezondenfit laten geven. Een vitamine brokje met veel vit e en magnesium, top voor sportpaarden. Weinig suiker en zetmeel. Hoef je in principe geen supplementen meer te geven.

Luzerne remt maagzuur en is een goede eiwit bron. Goed voor spieren. Pavo c4l zit ook veel eiwitten in, maar ik ben geen fan om standaard kruiden te geven.

Lijnzaadolie langzame energie, juiste omega verhouding en goed voor de huid.

Mocht je te weinig energie krijgen is bietenpulp een optie. Geen zetmeel, laag in suiker en een kilo bevat evenveel energie als een kilo haver.
Mijn merrie doet het hier super op. Helaas lust zij geen Luzerne en geen c4l, maar ik geef zemelen door de pulp ivm ca/p verhouding en hier zitten ook eiwitten in. Succes

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 08:19

Eerste wat er in mij opkomt, eiwit. Eiwit heb je nodig voor spieren en vacht.
Hebben jullie (eiwit)arm hooi?

Queen123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 15:38

xxEvelynxx schreef:
Eerste wat in mij opkomt: bloedprikken en tanden controleren
Mijne knapte in een maand tijd op! Na de tandarts behandeling en na het bloedprikken kwam dus eiwit te kort uit. En mijn paard staat ook onbeperkt op kuil..!

[ [url=m/bA2Bj5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik kreeg een speciaal dieet voor hem:
1 kg luzerne 1/2 merriebrok en 2 kg basisbrok per dag, lijnzaadolie en onbeperkt kuil

Wauw, wat een verandering!

Lijnzaadolie is zeker een aanrader voor een glanzende vacht.