Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Dispar_Vulgo schreef:Vorig jaar zijn haar kogels ingespoten, maar daar hadden we niet echt baat bij.
's winters ook 's nachts buiten doen we hier eigenlijk niet. Dit paard heeft het ook nog eens snel koud, dus dat is ook niet fijn voor haar.
Wat ik wel overweeg, om haar vanaf nu al 's nachts buiten te laten in het zand. Zodat dat straks geen overgang meer is.
Echt weidegang geven 's winters is helaas geen optie, want dan wordt de wei kapot gelopen door al dat slechte weer in Nederland.
Dispar_Vulgo schreef:Ohja dat wilde ik nog toevoegen aan mijn post!
's Winters staat ze de hele dag (8.00 - 18.00) in een grote zandpaddock (20x30m gok ik) met 3 andere paarden en 's nachts op stal.
Ze heeft artrose in de kogels van haar voorbenen. (voor zover bekend)
cinniz123 schreef:Maris schreef:Bij mensen wordt er soms een relatie gezien tussen artrose en bepaalde voedingsstoffen zoals suikers. Voorjaarsgras bevat veel suikers, dus misschien zit het verschil hem daarin ???
kan je hier meer over vertellen?ben ik wel heel erg benieuwd naar,is nml nieuw voor mij.
mag ook in pb
MirandaFuego schreef:Nu is het fructaan niet hoog, het heeft in deze tijd vooral met de nachttemperatuur te maken.
Bewolkt weer is niet slecht, veel zon en een koude temperatuur wel.
Beweging is voor artrose toch wel juist heel goed dus snachts op stal is minder fijn.
mystery1980 schreef:ook wel benieuwd hiernaar, is dit bewezen?