Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Shanna schreef:Oei dit klinkt als een heel erg vervelend probleem. Is het uberhaupt mogelijk om de zalf aan te brengen zonder het aan te raken? Hoe brachten ze de zalf op de kliniek aan?
Ikzelf zou niet zo snel kiezen voor een praam. Het paard lijkt te schrikken van de nieuwe situatie waarbij ze niks ziet, en wel pijn ervaart, dus ik zou proberen daar op in te spelen.
Kan je dr bijvoorbeeld wel aan de blinde kant over dr hoofd/ wang/ oren aaien als ze met dr hoofd in een emmer met slobber zit? Probeer dit anders eerst vertrouwd te maken en daarna uit te breiden richting dr oog.
Vooral blijven praten als je aan de blinde kant bent, ze kan je niet zien maar wel horen en voelen.
Probeer ook alles aan de blinde kant met constant contact te doen. Ga bijvoorbeeld via dr rug kroelend naar dr hals en oren en hoofd, zonder dat je haar loslaat. Misschien werkt het omdat er dan niet een beweging/ aanraking onverwacht uit het niks komt, maar enkel verplaatst.
Ook zou je kunnen proberen aan de zichtkant te blijven, en met je arm onder de kaak langs (zoals je ook een hoofdstel omdoet) naar dr oog aan de andere kant te komen?
Heel veel sterkte in elk geval! Het wennen kan best een tijd in beslag nemen.. Welk oog is beschadigd?
LBLGypsyCobs schreef:Kun je wel aan haar onderste ooglid komen of mag je helemaal niet in de buurt van het oog komen?
1 van m'n jonge merries was gehecht aan haar ooglid, de eerste dagen was het even tobben.
Daarna heb ik er een waar feestje van gemaakt waardoor ze helemaal geconcentreerd bleef staan als ik de zalf in haar oog deed.
En daarna apetrots op zichzelf.
Toen het oog genezen was kwam ze nog steeds om zalf vragen.
Maar nu is ze wel schaapmak en was de schade wel een stuk minder dat bij die van jou.
Shanna schreef:Hoe gaat het nu met je paardje? Lukt het zalven al wat beter?
mrie schreef:Hoe vloeibaar is die zalf? Ik heb wel eens met een oude injectiespuit druppels van een afstandje in het oog gespoten. Niet ideaal maar er kwam tenminste wat druppels aan op de plek waar het de bedoeling was.
Shanna schreef:Klinkt inderdaad als de juiste oplossing voor jullie. Hoe vordert het herstel?