Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Focussed schreef:Dan denk ik dat Cushing heel aannemelijk is... Gezien gevoelig voor HB. De beroertes of "aanvallen" die de aandoening ook kan geven komt bij ca 1 op de 10 Cushingpaarden voor. Mijn pony had het ook. Na opstarten medicatie nooit meer gehad (daarvoor 4x in 5 maanden tijd, zichzelf ook een paar keer lelijk verwond omdat ze ineens viel tijdens zo'n aanval, tegen de omheining bv. Zij was ook echt "weg", ogen kijken in het niets).
Amalarab schreef:waarom heb je haar in de benen gejaagd met zoveel pijn, kies een DA die bij haar in het land komt
voor hetzelfde had zij iets gebroken!
succes verder
WendyLotte schreef:Je ziet misschien iets over het hoofd . Hoe lang heeft ze daar gelegen ? Stel dat ze daar al even lag,en ze had pijn, voelde zich dus niet prettig, ze ligt stil en het is koud.
Als ze al even heeft gelegen, kan het zijn dat de temp van haar zelf wat gezakt is. Daarom reageerde ze niet echt en kon ze niet overeind. Eenmaal overeind warmde haar spieren weer wat op door het bewegen en ging het al iets beter.
Ik denk dat ze daarom ook in beweging moest proberen te komen voor die dierenarts.
Beweging zegt namelijk veel over de oorzaak van de klachten. Je kunt dingen uitsluiten. (Wil niet weer gaan liggen : geen koliek, ik noem maar iets)
marlau schreef:Focussed schreef:Dan denk ik dat Cushing heel aannemelijk is... Gezien gevoelig voor HB. De beroertes of "aanvallen" die de aandoening ook kan geven komt bij ca 1 op de 10 Cushingpaarden voor. Mijn pony had het ook. Na opstarten medicatie nooit meer gehad (daarvoor 4x in 5 maanden tijd, zichzelf ook een paar keer lelijk verwond omdat ze ineens viel tijdens zo'n aanval, tegen de omheining bv. Zij was ook echt "weg", ogen kijken in het niets).
Ik heb het net opgezocht en ik denk dat je juist zit. Ze heeft er duidelijk alle symptomen van. Gelukkig vlg. de gegevens op de site in een vroeg stadium. Welke medicatie gebruik je voor je pony?
Ik ga het zeker verder uitzoeken en contacteer de DA na het weekend .
Dank je wel voor de reactie.