3 weken geleden merkte de staleigenaar op dat mijn paard zijn eten niet op at (bietenpulp, luzerne, spelt, zemelen en zijn brok). Ook zijn hooi liet hij liggen, of hij trok het uit zijn hooinet om dan op de grond te gooien (hooinet was vrij leeg, maar ze konden de stal opstrooien met hooi...).
Hij krijgt onbeperkt hooi, hij eet het alleen niet op...
De dierenarts is na een week langsgeweest, maar hij vond dat mijn paard er nog wel energiek uitzag. Toch maar even tanden nagekeken (die zijn in orde) en bloed getrokken. Ook in zijn bloed was niks te zien (routine onderzoek).
Hij heeft toen wel een 'zuiveringskuur' voorgeschreven. Dit moest 2 weken gegeven worden en hij at in die weken weer beter. Nu is de fles op en hij laat weer alles liggen.
Helaas valt mijn paard snel af, zeker als hij zijn hooi niet op eet. Dus ik wil wel weten wat er is want als hij zo blijft, is hij binnen 2 weken alweer erg vermagerd.
De dierenarts zei dat het aan van alles kan liggen. Begin van een keelontsteking, (begin van) een maagzweer, het ruien, ...
Alleen, ik kan hem toch niet helemaal binnenste buiten laten keren om te kijken waar dat juist het probleem zit?
Medicatie voor een maagzweer wil ik eventueel wel proberen en zien wat dat geeft, maar ik wil er niet zomaar elke keer wat medicijnen gaan ingooien

Weten jullie mss nog iets waaraan het kan liggen? Ik vind het vooral raar dat hij beter begon te eten toen die fles gegeven wordt, en hij nu opeens niet meer eet nu de fles uitgewerkt is. Het was een zuiveringskuur, het zou in principe geen invloed mogen hebben op een mogelijke maagzweer en/of keelontsteking of weet ik wat...

Dus dan toch maar het dure spul, maar mss dat mijn instructrice dit wel iets goedkoper kan krijgen aangezien ze in een dierenkliniek werkt