Bijvoeren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hinnik123

Bijvoeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-16 08:03

Hooi allemaal!
Op een eerder topic had ik al wat dingen gevraagd over het kopen van een wat jonger paardje, nu gaat het dan echt gebeuren, ik Heb een leuke twenter haflinger merrie gevonden en een stalling waar ze 24/7 buiten staat (met inloopstal ) . Nu had ik een vraagje over het voeren.

Ze staat 24/7 op weide moet ik dan nog wel voeren? Zoja welke brok en hoeveel per dag?

Als ik haar moet bijvoeren is het dan erg dat ik het bijvoorbeeld 3x per week doe. Dat ze op de andere dagen alleen wij heeft en dat ik haar op 3 dagen per week extra bijvoer?

Martine

Re: Bijvoeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 08:05

VSW -> VS

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 08:22

Ik zou haar niet bijvoeren, ze is nog jong en tja. Ik zou haar alleen na werk of lekker bezig zijn een klein handje musli of brok geven.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 08:27

Dat ligt eraan. Als ze qua gewicht goed is en op genoeg gras staat en geen tekorten heeft (bloedtest geeft je daar info over) dan zou ik niks bijvoeren maar als ze tekorten heeft of op hooi staat wel. Als hooi langer ligt gaat het vitaminegehalte achteruit, mn vit e, dat kan je oplossen dmv een vitaminebrokje. Dat kun je prima een paar keer per week geven.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 08:31

Ik zou een beetje vitaminekorrel bij geven. Bloedtest blijkt niet zo betrouwbaar dus dan ben ik het liever gewoon voor ;)

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 08:58

In de winter zal je hoogst wsl wel hooi moeten bijvoeren.
Wij voeren onze jonge welsh pony's ook altijd nog biks bij.

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 09:05

Ik zou wel wat (vitamine) brok bijvoeren, en natuurlijk hooi.. Vooral in de winter als er weinig gras staat!
Is het echt een stal waar ze komt te staan of huren jullie een weiland? Heb je dan ook gedacht aan een gezelschaps pony erbij?
Verder zou ik niet maar 3x per week bijvoeren maar gewoon elke dag..