Mijn paard heeft hoger op haar pijpbeen mok, hoogst waarschijnlijk door mijten. Ik heb haar benen kort geschoren en ben nu aan het wassen met Sebacil zodat de mijten dood gaan.
Ik vraag mij nu af of ik naast het wassen met Sebacil ook nog een mokzalf kan gaan gebruiken zodat de korsten/kloven gaan genezen. Of zorgt Sebacil ook al voor een genezingsproces?
Sebacil is enkel een bestrijdingsmiddel, dus voor wondgenezing doet het niks. Daar zal je inderdaad iets als mokzalf voor nodig hebben.
ellepel
Geplaatst: 01-04-16 21:15
Zinkzalf is heel fijn, is ook ontstekingsremmend. Gewoon die van zwitsal kopen Wel pas er op smeren als de huid echt helemaal droog is ,anders heb je kans dat het gaat broeien door het vocht en kun je een secundaire ontsteking er aan krijgen
anoukwendy
Geplaatst: 01-04-16 21:16
Bij mok gebruik ik altijd lacto phyt plus, droogzetters bij koeien. Is het meestal binnen 4/5 dagen weg maar ik heb het hier nog niet met mijt gehad, dat moet je inderdaad met sebacil behandelen
Nouvel
Geplaatst: 01-04-16 21:16
ik heb met zinkolie nog betere ervaring dan met zinkzalf
Bij mok gebruik ik altijd lacto phyt plus, droogzetters bij koeien. Is het meestal binnen 4/5 dagen weg maar ik heb het hier nog niet met mijt gehad, dat moet je inderdaad met sebacil behandelen