Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
ellepel schreef:Hoe is er getest op bloedworm?
Nadeel is dat ze zich ook inkapselen en via een mesttest zul je ze dan niet aan tonen.
Wij deden altijd na 2 weken weer ontwormen..maar overleg met je veearts,daar zijn ze voor he
Koper schreef:Ze kan maar beter nu ontwormen dan helemaal niet, toch?
TS het is inderdaad voor de hand liggend dat er dode wormen in de mest zitten nadat je je paard hebt ontwormd. De bedoeling van ontwormen is om aanwezige wormen te doden. Vorig jaar heeft mijn pony na de ontworming een week lang wormen uitgepoept. Als je paard verder geen last van de ontworming heeft kun je het beste even met je veearts overleggen wanneer je weer moet ontwormen. De volwassen wormen zijn nu wel weg maar als er straks eitjes uitkomen binnenin je paard is hij toch weer besmet.
geerke schreef:je hoort in oktober te ontwormen met iets wat horzellarven dood...horzellarven die er nu pas uitkomen is geen goede zaak,die kunnen het maagslijmvlies beschadigen.(niet als het er enkele zijn)
geerke schreef:heeft je pony een week lang wormen gepoept?Dan zat hij aardig vol.
Bij mijn nieuwe paard heeft het wel een half jaar geduurt voordat ik niets meer vond in de poep.Daarvoor steeds twee of drie wormpjes.Nu is hij schoon.Ik vind dus niets meer als ik ze ontworm...
En klopt, ze had een fikse besmetting. Na de eerste ontworming kreeg ze een hoefzweer. Daarna durfde ik 'r niet meer te ontwormen hoewel er na een maand weer wormen in de mest zaten. In januari is ze met een ander middel ontwormd en heeft ze iets gekregen om de schade in de darmwand weer te herstellen. Is ze erg van opgeknapt.