Welke muesli?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kusvoorjou

Welke muesli?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-16 00:05

Welke muesli is goed voor mijn bijna 4 jarige Friese merrie?
We rijden of longeren 2 a 3 keer per week, recreatief/b niveau. Ook af en toe buitenrit.

Ze is vol genoeg kwa vetjes, glanst normaliter goed.. Nu minder door haar afnemende wintervacht.

Ze mag opzich iets feller, hoeft niet perse. Sowieso mag ze er niet slomer van worden.

Wil het gewoon lekker bijvoegen voor na de arbeid en dat ze makkelijker Door haar verharing komt en weer lekker gaat glanzen. Ze krijgt trouwens nu verder geen biks of wat dan ook. 24/7 heeft ze hooi gemengd met kuil.

Dit zijn foto's van afgelopen zomer, zo zie ik haar graag.
Afbeelding

Afbeelding

Gladijs

Re: Welke muesli?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 06:29

Heb je de balance van hartog weleens geprobeerd? Is echt super spul, met lucerne, geen melasse en weinig zetmeel... Ruikt ook heerlijk :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 06:36

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 06:54

Voor dat doel zou ik eerder een vitaminebrokje en olie bijvoeren. Zo te zien heeft ze qua calorieen genoeg aan haar huidige rantsoen.

MarianneWJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 07:11

Ik gebruik Cavalor tradition mix voor mijn 4jarige Friese ruin

IsabelHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 07:17

Die van Pavo Nature's Best? Hoor daar wel goede dingen over.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-16 10:13

Bedankt voor jullie reacties.. Ik ga voer vergelijk even openen en jullie adviezen even vergelijken met elkaar. Maar ik heb zelf weinig verstand van voedings waarden.. Wat bijvoorbeeld energie geeft, wat een dik maker is enz.

Troi wat voor olie dan? Ik gaf een tijdje klein scheutje zonnebloem maar daar werd ze al snel vetter van. Terwijl ik maar 3 x per week een klein eet lepeltje gaf

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 10:17

Daarom is de site van voervergelijk zo leuk.
Er staat heel veel info op over voedingswaarden,wat wel en niet goed is.
Kwestie van flink lezen en dan ben je vrij snel op de hoigte van welk voer voor jouw dier het beste is.

Succes met lezen :D

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 17:12

kusvoorjou schreef:
Bedankt voor jullie reacties.. Ik ga voer vergelijk even openen en jullie adviezen even vergelijken met elkaar. Maar ik heb zelf weinig verstand van voedings waarden.. Wat bijvoorbeeld energie geeft, wat een dik maker is enz.

Troi wat voor olie dan? Ik gaf een tijdje klein scheutje zonnebloem maar daar werd ze al snel vetter van. Terwijl ik maar 3 x per week een klein eet lepeltje gaf

Lijnzaad olie staat er bekend om dat paarden er goed van gaan glanzen en goed door hun vacht komen. Paarden moeten er wel aan wennen dus niet langzaam opbouwen en een tijdje volhouden.

wech

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 20:58

Pavo Nature's best, zit erg weinig suiker in :)

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 14:23

chinoukjuh schreef:
Pavo Nature's best, zit erg weinig suiker in :)

Ik heb me een beetje ingelezen in Pavo en ik kom op het Internet tegen dat hier vaak verborgen suikers in zitten.

Ik heb subli een mail gedaan voor voer advies. Heb een mail terug dat ik een analyse van het hooi moet gaan doen. Zo kunnen ze mij het beste helpen. Verder gaven ze me de tip om pony brok te geven.

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 17:44