Paardje af laten vallen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lienieminie

Paardje af laten vallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 19:22

Hoihoi
Mijn verzorgpaardje is best wel dik, te dik! We proberen haar nh af te laten vallen maar het wil maar niet mee werken ze nu 22 en we proberen elke dag te rijden ongeveer een uur en wat vaker galopperen maar ik merk na al die tijd nog steeds geen verschil
Vandaag bij het longeren zag je al het vet gewoon op en neer gaan haar voer staat al op het minimale, we hebben suiker vrije brokjes ze staat over dag op een zand paddock etc.

Hebben jullie nog tips ik hoor het heel graag!!

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 19:31

Ik heb hetzelfde met mijn bijrijdpaard. Probeer veel af te wisselen in het werken met hem/haar. De ene keer longeren, balkjes draven, veel tempo wisselingen.

Dan zorg je dat de spieren zich gaan ontwikkelen en zal de vetmassa ook minder worden. De mijne staat ook op een zandpaddock met alleen ruwvoer (hebben ze in principe genoeg aan) verder voeren wij suikerarme muslea en dan alleen handje vol.

Zit er helaas eerder aan dan dat het eraf gaat, bij mensen ook zo haha. Zal wel even duren voordat je resultaat ziet

Mijn bijrijdpaard is trouwend 21 jaar
Laatst bijgewerkt door Keell94 op 31-03-16 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Rizette

Re: Paardje af laten vallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 19:33

Wees maar blij dat je 22 jarige een beetje gevuld is . Ze zijn veel vaker te mager en je moet ook wel rekening houden met de leeftijd dus zo vaak galopperen is ook lang niet altijd wijs. Kun je een foto plaatsen? Heel veel mensen denken dat hun paard te dik is terwijl het aan de magere kant is maar alleen wat rond gebouwd is qua buik.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 19:41

Als je je paard wil laten afvallen heeft flink galopperen geen zin! Je wilt dat ze hun vet gaan verbranden, dat lukt veel beter wanneer het paard stapt of rustig draaft.
Vetverbranding is langzaam, als jij het paard hard laat werken gaat het dier suikers verbranden en dus valt het niet af.

De truc is om kilometers te maken op een rustig tempo.

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 19:56

Zit het vet alleen rond de buik of op meerdere plekken? Dat is erg belangrijk!

Mocht het vet echt overal zitten dan is het inderdaad wat Naskapower zegt: niet hard crossen maar juist op langzaam tempo veel kilometers maken! Dat werkt veel beter! +:)+

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 20:30

VSW -> BEH

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 20:32

Ze krijgt hopelijk wel nog de gewone hoeveelheid hooi? Daarop besparen is om problemen vragen.

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 20:52

Bedankt voor alle tips!
Met meer galloperen bedoeldenik meer meestal gallopeernik 1x op beide handen een rondje maar nu doe ik gewoon meerdere rondjes het js echt niet zo dat ik een uur door de bak gallopeer ofzo

Ik zal even een foto zoeken het zit vooral om haar buik bijna alleen maar

Ze heeft wel meer dan gemoeg ruwvoer! Alleen het krachtvoer is het minimale

Ik zal morgen vooral met tempowisselingen en wat balkjes gaan oefenen heel erg bedankt!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 21:46