Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
KimD schreef:Ik heb een fijnmazig hooinet en de verspilling is echt nihil. Heb je al eens verder gekeken dan het hooinet, misschien verspillen ze wel heel veel door hun tanden?
Jotoma schreef:tja, mijn ervaring is dat ze hoe fijnmazig ook, er gewoon handig in worden.
Wat is voor jou fijnmazig? Ik heb zelf 3cm en zou niet kleiner willen, maar ze zijn er ook van 2cm maar die gaan volgens mij wel sneller stuk.
Wat voor soort hooizak denk je aan? De variant met kleine vierkantjes, achterkant dicht en een soort handvat waar je ze aan ophangt?
Of een zak met 1 grote opening?
Lijkt mij gelijkwaardig of meer verspil..
Ik zou zelf denken aan zoiets:
[ Afbeelding ]

MoniekV schreef:Mijn ene paard staat ivm een allergie op houtkrullen en als ik dan hooi op de grond voer mengt hij alles door zn stal heen en eet dan ook houtkrullen mee op dus voer ik hem uit een hooinet en ik heb echt helemaal geen last van verspilling.
Ik heb deze: http://www.ej.nl/stal-meer/stal/hooinet ... _1819.html
In de paddock heb ik wel eens uit een speciekuip gevoerd maar dat had totaal geen zin, het eerste wat ze deden was de speciekuip omgooien en dan alles vanaf de grond opeten.
)