Anderhalve week geleden kreeg mijn paardje (bijna 21 jaar) last van een zandkoliekaanval. Kappen, bijten naar zijn buik, liggen en niet meer op willen staan, niet willen eten en hij zag er gewoon erg zielig en duffig uit. Meteen met hem gaan wandelen toen we hem eenmaal weer overeind kregen, hebben we de DA laten komen. Die heeft hem zo'n darmverslap-spuitje gegeven en daarna ging het weer een stukje beter.
Nu treffen we hem de laatste week ook heel veel liggend in de wei aan, niet lekker liggen op die natte en koude grond zou je zeggen.
Meestal krijgen we hem wel overeind en gaan we weer wandelen, hij wilt dan ook nog wel hooi eten. Dit hebben we nu elke dag wel meegemaakt.Afgelopen zaterdag moesten we weer de DA bellen, hij wou bijna niet lopen, hij wou de halve tijd liggen, geen eetlust of wat dan ook. Weer een spuit gegeven en daarna ging het weer wat beter.
Nu vroeg ik me af of er mensen met tips zijn. Het duurt gewoon zo lang en ik vind het zo sneu dat hij zo veel pijn steeds heeft.

Hij staat de hele dag op de wei, s'avonds staat hij lekker op stal. Tussendoor krijgt hij steeds kleine porties hooi in een netje en veel water. Als hij poept, is het merendeel diarree (we hebben de diarree ook al gecheckt en er zit behoorlijk wat zand in). Verder krijgt hij 2 x op de dag Sand-exit (ik geloof dat het zo heet), maar dat eet hij niet met plezier.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Dus nu weet ik niet echt wat ik ermee aan moet..
Hij hoeft alleen maar een poosje van de wei af, in eerste instantie tijdens de week kuren en daarna kijken of het gras weer 'stevig' genoeg is om afgegraasd te worden.