Heeft iemand enig idee wat de oorzaak van deze bult kan zijn? En wat je er evt aan kunt doen?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Deewie schreef:Die van mij heeft dat wel eens als ze veel heeft lopen grazen in de wei en lang met haar koppie naar beneden heeft gestaan. Als dat t is gaat t ook vanzelf weer weg ☺
ChiVet schreef:als ik mijn fotos terug kijk valt t pas echt op sinds hij geschoren is, begin december.. Oudere fotos is het ook wel zichtbaar maar niet heel duidelijk.. Lijkt nu veel dikker.. Wel heeft hij artrose tussen zijn 7e en 8e halswervel, kan misschien daar mee te maken hebben? Ik heb geen ideeKlinkt dan niet alsof het iets ernstigs is. Een ontstoken lymfeknoop zou pijnlijk en warm aan moeten voelen en een abces (chronische ontsteking) is over het algemeen keihard (alle uitzonderingen daargelaten, ik ben geen expert). Klinkt eerder alsof er wat gras/hooi in zijn slokdarm is blijven hangen, i.p.v. dat het een lymfeknoop is. Als eten en drinken verder gewoon prima gaat en hij nergens last van heeft zou ik het nog even aankijken. Hoe lang is het al zo?
InekeN schreef:Een paard wat langere tijd met zijn hoofd naar beneden staat kan daar lucht in krijgen, daar zitten namelijk de zogenaamde 'luchtzakken'. De verdikking kan zich ook uitbreiden naar de kaak (de 'wangen' als het ware). Dat is allemaal volstrekt onschuldig en natuurlijk. Op de foto kan ik niet zien of dat bij jouw paard het geval is.