Hoi Ik heb vandaag iets raar ontdekt op het oor van mijn shetlandpony Het ziet er uit als een made maar het is hard en beweegt niet Ik heb al geprobeerd om het er af te trekken maar dat gaat niet het zit tot in het vel van de rand van zijn oortje Iemand die me kan helpen met wat dat raar ding kan zijn ? Ik heb foto toegevoegt hoop dat die duidelijk is Mvg rafctje
Laatst bijgewerkt door Rafctje op 27-03-16 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Ziet er zo idd een beetje uit als een made. Kan ook een teek zijn die helmaal is volgezogen. Helaas is het niet heel goed te zien vanaf de foto
agee
Geplaatst: 27-03-16 21:37
Kan het niet heel goed zien, maar is dat niet gewoon een teek?
Rafctje
Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-16 21:37
Ik had geprobeerd het er af te trekken en toen brak er klein stukje af maar kwam niets van bloed uit of zo
Hilary
Geplaatst: 27-03-16 21:38
Volgezogen teken zijn ronder... Het ziet er ook wat te grijzig uit voor een teek; die zijn meestal zwart, rood of beige-wit-achtig.
Het ziet er inderdaad een beetje uit als een made, maar het is niet heel duidelijk te zien (net iets te ver weg en de hoek is ook net niet handig).
ellepel
Geplaatst: 27-03-16 21:40
Ik kom niet op de naam, lijkt wel wat op een stukje wildvlees groei of wratje. Niet zelf aan gaan peuteren, Dinsdag even bellen met de veearts en die kan het weghalen
Rafctje
Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-16 21:42
Nee weet ik maar hij laat me niet zo goed aan dat oor komen hij heeft er toch wel last van dus moesten snel zijn om foto te maken zal anders morgen eens proberen om betere foto te maken
Is het niet een geknapt puistje, en dat nu de pus in opgedroogd? Het lijkt me sterk dat hij van dit kleine dingetje écht last heeft, misschien omdat je al uitgebreid aan zijn oor hebt zitten peuteren? Zat het er altijd al en is het je nu pas opgevallen of is het 'nieuw'?
Ik heb het gisteren ontdekt dus weet niet hoelang het er al zit en ik heb er niet veel aanzitten peuteren en dat lijkt echt niet op een puistje hoor hij word 11 april 1 jaar en ik denk wel dat hij daar last van heeft hij schud met zijn hoofdje en wil ook elke keer met dat oor ergens tegen wrijven dus denk dat het toch vervelend is voor hem