Wel of niet rijden met spat

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SandraColin

Wel of niet rijden met spat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-16 20:07

Beste Bokkers,

Sinds 3 jaar heeft mijn paard spat aan beide achterbenen.
In het eerste half jaar kreeg ik het advies van de dierenarts om hem op rust te laten staan.
Daarna foto's laten maken en toen moest ik van een andere dierenarts zoveel mogelijk beweging geven. Dit heb ik gedaan door 4 x per week met hem te stappen en af en toe draven en galopperen.
Dit ging in het begin zeer slecht. Na 5 minuten stappen was hij steeds weer kreupel. Zo langzaam opgebouwd tot 1/2 uurtje per keer. Daarna weer foto's ( jaar later) laten maken. Geen verbetering... Infuus Tildren. laten toedienen. Dit heeft ook niet gewerkt. De spat was nog steeds niet vergroeid na een lange periode. Het is een tijdje redelijk gegaan met beweging maar nu gaat het weer bergaf met hem. Hij staat de hele dag in de wei en s'avonds gaat hij op stal. Ik weet niet meer zo goed wat ik moet doen. Wel rijden, of toch weer op rust zetten? Over 3 weken komt er een dierenarts uit België die weer opnieuw foto's gaat maken en een nieuw advies zal geven. Het advies na de 1ste keer foto's maken was om hem te laten inslapen omdat hij het heel erg heeft maar ik wil alles gedaan hebben voordat ik zo'n beslissing zal maken.

Wie heeft er ervaring mee en wat heb jij gedaan?

Mungbean

Re: Wel of niet rijden met spat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 20:16

Dubbel topic

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re: Wel of niet rijden met spat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 21:02

Hier een slotje in verband met dubbeltopic.