Het betreft een 6-jarige arabische ruin die wordt klaargestoomd voor zijn eerste endurance klasse 1 wedstrijdjes eind van de zomer. Hij is 3x per week onder het zadel en loopt 1x per week aan de longe. We zijn sinds begin februari verhuist. Paard staat momenteel 24/7 buiten met twee vriendjes met nagenoeg onbeperkt hooi. Ter aanvulling krijgt hij per dag 300 gram Dodson & Horrell Ultimate Balancer, twee grote handen Dodson & Horrell Alfa alfa oil plus en twee handjes Marstall Havervrij voor de smaak (lastige eter.....). Ik gaf hem voorheen ook extra olie bij, maar hier recent mee gestopt.
Paard heeft sinds de verhuizing wat last van kloven en mok, maar dit zou verklaard kunnen worden door de hoefschoenen die we nu intensiever gebruiken. Hij is altijd erg energiek geweest op buitenrit. Ik heb hem altijd meer op de handrem moeten rijden dan aan moeten sporen. Sinds de verhuizing is hij wat tammer, (wat op zich voor een keertje niet erg is

Zoals ik al zei heb ik altijd olie bijgegeven, zo'n 200 ml per dag. Hierbij heb ik verder geen vitamine E bijgegeven, aangezien dit prima ging en er geen opvallende zaken naar voren kwamen uit bloedonderzoek (paard stond toen wel minder intensief in training). Nu ben ik gestopt met de olie aangezien ik de Alfa alfa oil plus bij geef en hij ook wat aan de vette kant is

Na wat google-speurwerk kwam ik dus uit bij een vitamine E te kort. Inmiddels heb ik een emmertje besteld op aanraden van mijn DA om dit eerst te proberen. Ik ben benieuwd of anderen zich herkennen in deze klachten en vitamine E te kort