tumor > soms sloom soms actief?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mabelbohms

tumor > soms sloom soms actief?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-16 09:09

Heei

Stel een paard heeft een tumor (Aub als het niet nodig is niet vragen waarom ik denk dat het een tumor is want daar zijn al 2 topics over :o )
Kan het dan zo zijn dat ze de ene dag heel sloom is en dat ze nergens zin in heeft en dat ze de andere dag heel actief is en dat ze door de wei loopt te rennen? En de volgende dag gewoon weer sloom.

Alvast bedankt

Anoniem

Re: tumor > soms sloom soms actief?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 09:14

Als je paard een tumor heeft, moet je een DA laten komen om te kijken of het goed,- of kwaadaardig is. :)
Aan hem kun je zulke vragen ook stellen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 09:15

mabelbohms schreef:
Heei

Stel een paard heeft een tumor (Aub als het niet nodig is niet vragen waarom ik denk dat het een tumor is want daar zijn al 2 topics over :o )
Kan het dan zo zijn dat ze de ene dag heel sloom is en dat ze nergens zin in heeft en dat ze de andere dag heel actief is en dat ze door de wei loopt te rennen? En de volgende dag gewoon weer sloom.

Alvast bedankt
Ja, natuurlijk kan dat. Ieder paard kan de ene dag actiever zijn en de volgende dag sloom.
Een tumor kan daar wel of geen invloed op hebben.

Voor je denkt dat je weinig aan dit antwoord hebt, bedenk dan dat niemand in staat is om je een zinniger antwoord te geven als je niet op zijn minst erbij zegt wat voor tumor je vermoedt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 09:17

Hangt van de plek van de tumor af. Oude tinker heeft er helaas meerderen (oog, been, zij, buik) waarvan we weten dat het erg agressieve kanker is. Alleen merk ik niks aan zijn gedrag met betrekking tot de tumor. Na meerdere keren weggehaald te hebben nu geen keus dan er niks meer aan te doen. Maar staat wel onder strenge da controle.

Dus de dierenarts is de enige plek waar je mogelijk antwoord krijgt,

mabelbohms

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-16 09:46

oomens schreef:
mabelbohms schreef:
Heei

Alvast bedankt
Ja, natuurlijk kan dat. Ieder paard kan de ene dag actiever zijn en de volgende dag sloom.
Een tumor kan daar wel of geen invloed op hebben.

Voor je denkt dat je weinig aan dit antwoord hebt, bedenk dan dat niemand in staat is om je een zinniger antwoord te geven als je niet op zijn minst erbij zegt wat voor tumor je vermoedt.

Het probleem is eigelijk dat we dat zelf ook niet weten (even heel kort, pony wordt steeds magerder, al ppid getest, ze heeft bloedarmoede en nu zijn we opzoek naar de oorzaak, we hebben al 3x bloedonderzoek gedaan en we hebben eigenlijk alles wat het anders zou kunnen zijn al uitgesloten dus nu denken we misschien aan een tumor) de laatste tijd was ze erg sloom en had ze nergens meer zin in maar toen we haar gister in de wei zetten begon ze ineens als een gek te rennen en te bokken (Ze heeft wel paar weken alleen maar gestapt dus ik snapte het ook) maar daar keken we wel een beetje raar van op dus vandaar mijn vraag. Maar het ligt er dus aan wat voor tumor het is? Dat is het enige wat ik wilde weten dus bedankt! :)

Memere

Re: tumor > soms sloom soms actief?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 10:50

maagzweren komt het eerste bij me op. :)

Dat de paarden nu ineens heel actief worden is niet zo raar, ze krijgen de lente/zomer in de kop en staan allemaal frisser.