ik open dit forum even omdat ik advies/meningen/ervaringen wil weten...
gisteren heb ik voor het eerst een paard geschoren, mijn paard (een van de drie, degene die ik rijdt, andere is drachtig en pony is wat te klein).
laat het nou net goed gaan bij mij...
frank (vriend van ons) wilde zijn benen voor mij doen (ivm dat ik weinig/niet scheerervaring heb!)
bij zijn achterbenen had hij een paar keer de scheermachine uit frank zijn handen getrapt (heel braaf paard maar oh zo snel bang!).
dit bleef zo doorgaan (4/5 keer ca) tot hij een keer schopte...AUW...scheermachine in zijn been!
wond tot op het bot! ,die je duidelijk zag zitten!!!
bloeden als een rund (laat dit nou het paard zijn met superdun bloed, altijd al gehad)
dus het bloed droop eraf...(en spoot er af en toe uit)
dit ongeluk gebeurde gisteren om 5 uur, ik bel niet zomaar de dierenarts maar ik riep mijn moeder en zei bel de dierenarts!
dus dierenarts gebeld...ja zegt de dierenarts ik kan pas om 7 uur komen!
dus wij 2 (en een kwart) uur gewacht (dierenarts zit dicht bij , in het dorp , wij wonen uit het dorp).
op een gegeven moment kwam de dierenarts en zijn ogen puilde uit! eerste wat hij zei : oijoeijoei!!
waarop hij vervolgens zegt dat hij terug naar de kliniek moet om meer spullen te gaan halen want het was veel erger dan verwacht!
hij heeft een tetanus prik gehad en drukverband (hier in hongarije hechten ze bij operaties alleen).
nu heeft hij zoveel pijn en wil ik wat tips/ervaringen en meningen!
foto's op aanvraag, ik heb expres geen foto's genomen waarbij de wond zichtbaar was, foto's met iets erop mag op aanvraag via PB aangezien ik snap dat het niet echt slim is het hier te plaatsen voor jongere kinderen (ben zelf 16).
tips/advies/meningen etc zeer welkom!!
morgen wordt het drukverbandje vervangen en woensdag komt de hoefsmid (als hij dan nog niet kan bellen we een andere keer voor hem, andere twee moeten wel) hij probeert erop te staan/leunen maar hij heeft er zoveel pijn aan dat het gewoon bijna niet meer kan ...
kan ik trouwens later nog op hem rijden als hij zo'n wond heeft gehad?
(rijden is niet het belangrijkste! gezondheid en geluk wel!)
alvast bedankt
)