mijn shetlander heeft op haar achterbeen een hele grote snee, helaas was het al te droog en zanderig om het te hechten dus de wond open gehouden ik heb het steeds netjes schoon gemaakt en wondzalf van acederm erop gesmeerd. alleen nu het begint dicht te gaan gaat het niet zo netjes als dat ik dat gewend ben van voorgaande wonden die ik heb mee gemaakt bij mijn paarden. ik ben erg bang dat het zo'n wildvlees wond word is er iemand die een goede zalf of smeersel weet om dit zo veel mogelijk tegen te gaan ik heb het idee dat acederm hier niet aan bijdraagt
Drukverbandje aanleggen met Animalintex als onderlap en vet wrap als bandage. Heb ik bij mijn ruin gedaan toen hij zijn pijnbeen achter had opengehaald en daar "bloemkolen" op begonnen te groeien. Zie je nu helemaal niets meer van!
Zeker honingzalf!! Van Vetramil heb je spoelvloeistof om de wond mee schoon te houden en zalf om te smeren. Echt topspul! Wordt op de faculteit ook veel gebruikt
Drukverband en weinig laten bewegen en zorgen dat de wond niet geinfecteerd is.Heb je een foto?
Habore
Geplaatst: 24-03-16 12:45
Idd Mesitran in combinatie met een verband. Dan kan de honingzalf beter inwerken en een gunstig wondmilieu creëren.
Zeboki
Geplaatst: 24-03-16 12:45
Wonderpasta van De Groene Os. Groene klei met allerlei positieve toegevoegde planten w.o. calendula = natuurlijke jodium, echinecea = natuurlijke antibiotica zeg maar en veel meer. Wond schoonmaken met badedas groen en dan dit. Kun je steeds over het oorspronkelijke laagje smeren. Is klei dat zuigt wond als het ware schoon en valt er niet meteen vanaf dus kan er ook geen ongedierte of vuil meer bijkomen.