Ellepel bedankt voor de link. voor de anderen; jullie geven bij. Die van mij eet geen hooi wel gras dus moet ze aan de senior voeding winters.
ellepel
Geplaatst: 20-03-16 21:53
Geweekte grasbrok is ook een erg goede aanvulling voor de oudere paarden
Sientje
Geplaatst: 20-03-16 21:56
banka schreef:
Ellepel bedankt voor de link. voor de anderen; jullie geven bij. Die van mij eet geen hooi wel gras dus moet ze aan de senior voeding winters.
Onze oudjes krijgen als ze geen hooi weg krijgen als basis Seniores Priores van Subli, en voor de bezigheid 's nachts aangevuld met Compact Grass van Hartog, vaak krijgen ze daar nog wel iets van weg. Overdag krijgen ze echt gras.
Sientje: ja die van mij ook. Kan wel grazen gelukkig. En overdag senior en savonds nog een beetje slobber.
Maris
Geplaatst: 26-03-16 17:28
Zie ook hier : http://dier-en-natuur.infonu.nl/dieren/ ... arden.html Je kan er dan voor kiezen 1 product te voeren zoals bijvoorbeeld seniores priores. Maar je kan ook verschillende producten door elkaar voeren. Bijvoorbeeld sp ( seniores priores ) met grasmix erdoor heen (als je pony dat nog kan kauwen ) voor wat meer structuur. Of pulp + grasbrok + wat muesli. Houdt wel goed in de gaten dat in veel van die producten niet zoveel eiwitten zitten. Daarom soms wel handig om toch wat krachtvoer te geven.
Mijn senior van 28 eet ook geen hooi meer. Hij krijgt 3x daags een emmer geweekt voer, een mengsel van bietenpulp, grasbrok, zemelen en Pavo18+. Daarnaast krijg hij onbeperkt Compact Gras van Hartog. Ik zet zo'n heel baaltje in 1x in zijn hooibak (waar hij dus geen hooi meer in krijgt want dat raakt hij toch niet meer aan).
Nu het gras weer groeit doet hij beduidend langer met een baaltje, toen er helemaal geen gras was van de winter at hij een baaltje van 20 kg in 4-5 dagen weg.