Herkent iemand van jullie dit: Een shet van 15 loopt heel raar met achterbenen. Ze 'schommelt' een beetje met haar achterbenen en zet haar benen een beetje verder uit elkaar dan de meeste pony's. Het is een beetje een raar gezicht maar ze lijkt er geen pijn aan te hebben. Het lijkt niet of ze kreupel is ofzo, maar ik heb geen idee of dat dan iets is wat gewoon bij haar hoort of dat het toch een oorzaak heeft. Iemand ideeen wat het kan zijn en wat de oorzaak zou kunnen zijn? Herkent iemand dit?
Daar had ik al naar gekeken maar die heb ik niet zo op mijn mobiel, de eerstvolgende keer zal ik even proberen een filmpje te maken als ik bij haar ben.
Onze shet van 16 jaar loopt ook wat wijd achter en draait met z'n achterhoefjes. Hij heeft zogenaamde draaivoetjes. De buitenkant van zijn hoef slijt sneller dan de binnenkant en hij komt daardoor scheef te staan. Dit wordt elke keer gecorrigeerd door de smid. Hij loopt er geen pas kreupel door, hij loopt voor de sulky en heeft er verder geen last van
Sommige pony's hebben O-benen of X-benen, in de ergere gevallen kan dit er vreemd uitzien maar is verder niets meer aan te doen. Kan wel zijn dat ze op latere leeftijd artrose of een andere vorm van slijtage krijgen. Wij kunnen vanaf hier niet zien wat jouw pony kan hebben, dus misschien eerst een filmpje inderdaad.
kan ook een probleem in het bekken zijn. zonder filmpje is er niks over te zeggen.....laat eens een goede osteopaat je pony bekijken of bijvoorbeeld een goede paardenfysio als dat beter bij je aansluit?
D_M_L
Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-16 16:10
Bedankt voor alle ideeen! Ik heb er vandaag een filmpje van gemaakt en zal proberen of ik hen erop kan zetten, weet niet zo goed hoe dat moet