Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
noorbeek1234 schreef:Ik zit dus met een enorm dilemma nu. De vorige rekening van de dierenarts tikte tegen 2000 euro aan en ik wil helemaal niet meer dit circuit gaan doorlopen...
Verkopen ja of nee? Ben je goedkoper uit maar ik wil niet zonder paard door het leven...
Temeraire schreef:Waarschijnlijk bedoelde ze atactisch. Zou zeker kunnen.
Waarom bel je niet de dierenarts die je paard destijds behandeld heeft om te vragen wat je nu kan doen?
Ik snap niet zo goed waarom je aan verkopen denkt. Een paard in deze staat verkopen lijkt me niet echt een optie.
noorbeek1234 schreef:Nu vertelde ik de vorige eigenaresse dus dat ze nooit hengstig is. Dit verbaasde haar zo, omdat ze bij haar juist om de 3 weken heel erg hengstig was. En nu nooit. Zij denkt dus daarom, dat er tijdens die val van 4mnd geleden een zenuw in de nek geraakt is geworden waardoor haar achterbeen niet voldoende geprikkeld word en de hengstigheid uitblijft. Ze noemde dit "innovatie" weet niet of ik het goed geschreven heb.
noorbeek1234 schreef:Temeraire schreef:Waarschijnlijk bedoelde ze atactisch. Zou zeker kunnen.
Waarom bel je niet de dierenarts die je paard destijds behandeld heeft om te vragen wat je nu kan doen?
Ik snap niet zo goed waarom je aan verkopen denkt. Een paard in deze staat verkopen lijkt me niet echt een optie.
Heb ik al gedaan. Ze zegt dat we foto's moeten laten maken. Probleem is alleen dat mijn vader niet meer voor de kosten wil opdraaien en ik zelf niet zo veel geld heb.
aeolusnr1 schreef:Lijkt me een heel raar verhaal.
Vorige eigenaar noemde dit "inovatie" dit is niet iets dat bestaat ???????
Atactisch is wel iets dat bestaat.
Mij lijkt het heel waarschijnlijk dat jouw paard al lang voor de val niet echt heel correct was, maar dat het jou op dat moment nog niet opgevallen was.
Als de vorige rekening dierenarts al 2000euro was , tjaaa voor ongeveer dat bedrag kan je best wel een gezond paard vinden.
eilleen333 schreef:aeolusnr1 schreef:Lijkt me een heel raar verhaal.
Mij lijkt het heel waarschijnlijk dat jouw paard al lang voor de val niet echt heel correct was, maar dat het jou op dat moment nog niet opgevallen was.
Als de vorige rekening dierenarts al 2000euro was , tjaaa voor ongeveer dat bedrag kan je best wel een gezond paard vinden.
De eigenaar zal innervatie bedoeld hebben. Maar nogal vreemd om zomaar conclusies te trekken als je zelf niet veterinair onderbouwd bent.
Is het uitblijven van hengstigheid door een nekblessure wel eens beschreven? Vraag me af hoe dat dan zou zitten...
aeolusnr1 schreef:tjaaa ik had zelf nog nooit van het woord innervatie gehoord, heb het ondertussen ook opgezocht, en heeft te maken met de bezenuwing en de doorgang van in informatie via de zenuwen en sprieren.
Als de vorige eigenaar dit bedoelde, (ik hoop het niet) dan is het toch duidelijk dat de vorige eigenaar zeker op de hoogte was van problemen die ook nooit meer echt opgelost zouden kunnen worden.
Ziet er echt niet goed uit.
Evelijn schreef:Tja...aeolusnr1... Dat ligt er maar net aan hoe het paard gevallen is... Als je net banketstaaf terechtkomt kan zelfs een val die niet zo ernstig lijkt best nare gevolgen hebben.
(Er is op bokt wel eens topic geweest van iemand die haar enkel brak bij het afstijgen van het paard... Soms heb je gewoon domme pech.)
eilleen333 schreef:aeolusnr1 schreef:Lijkt me een heel raar verhaal.
De eigenaar zal innervatie bedoeld hebben. Maar nogal vreemd om zomaar conclusies te trekken als je zelf niet veterinair onderbouwd bent.
Is het uitblijven van hengstigheid door een nekblessure wel eens beschreven? Vraag me af hoe dat dan zou zitten...
Evelijn schreef:Wat heeft de osteo over het huppelen gezegd?