Rare striemen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hutcherson

Rare striemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-16 23:50

Hoi,

Mijn jonge hengst van bijna 2 jaar staat momenteel al bijna helemaal in zijn zomerjasje, en wat me opvalt is dat hij echt geweldig in zijn vacht zit, mooie appels erop, mooie glans en ziet er mooi gespierd en gezond uit, alleen nu viel me van de week ineens op dat hij striemen heeft op zijn rechter schouder en zijflank.
Afbeelding
Afbeelding

Ik schrok eerst want ik vond het wat weg hebben van littekens van zweepslagen, maar ik heb hem nog nooit aangeraakt met een zweep en ik denk niet dat hij in die 11 maanden tussen zijn geboorte en zijn komst bij mij, zo vaak zo hard is geslagen met een zweep, dat het nu littekens zijn. Kan het zijn dat dit een soort groeistriemen zijn ofzo?

Weet iemand wat dit is en of het normaal is. Aan zijn linkerkant is het niet zo erg, is het me eigenlijk niet opgevallen.

EDIT: excuses de fotos zijn gekanteld. Beide zijn fotos van zijn rechterschouder. Bij de eerste foto doel ik niet op de rechte strepen bovenaan de foto. dit zijn gewoon vetrolletjes in zijn nek haha.

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 23:54

Dat zijn gewoon slaapkreukels, zo te zien ligt hij meestal op die kant. Die kreukels zie je toevallig het beste als de vacht mooi glanzend en kort is. :)
Laatst bijgewerkt door Bunn op 18-03-16 23:57, in het totaal 1 keer bewerkt

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 23:56

ga zelf eens een uurtje op te toetsenbord slapen, kun je na een tijdje de letters op je wang lezen, vermoed wat je bedoeld dat het afdrukken zijn van het stro van het liggen langere tijd.

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 23:56

Bunn schreef:
Dat zijn gewoon slaapkreukels, zo te zien hij ligt waarschijnlijk meestal op die kant. Die kreukels zie je toevallig het beste als de vacht mooi glanzend en kort is. :)

:j Hij heeft in het stro gelegen

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-16 17:09

Dat zei mn vriend ook al, alleen was al het stro die ochtend uit de stal gehaald om te mesten, maar moesten de paarden oververwachts weer naar binnen ivm kijkers voor een ander paard. Er lag dus al een paar uur geen stro in de stal omsat ze toch buiten liepen. Blijft dat zo lang staan die kreukels? Haha ik hoop echt dat dat het is hoor, maar ik viel me eerder ook al op vandaar dat ik dacht dat het permanent was!

mnka

Re: Rare striemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 17:12

Mijn paard heeft dat ook, komt idd van 't stro :j

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 17:17

Komt van het stro hoor, mijn paard heeft het ook vaak :-). Ik denk dat het inderdaad dan lang blijft staan.

Rohol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 17:20

Mijn paard heeft dit bijna iedere dag! Soms zijn ze zo weg, andere keer blijven ze uren zitten :=

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 17:26

Inderdaad gewoon slaap kreukels! Trekken wel weer weg, de ene keer sneller dan de andere keer.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-16 19:53

Fiew gelukkig! Ik ga morgen nog even inspecteren bij hem. maar dit stelt me gerust. bedankt voor jullie reacties!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 21:13

Die van mij had het ook altijd, van het liggen in het stro, sinds hij op houtvezel staat heb ik het eigenlijk nooit meer gezien bedenk ik me nu...