Vandaag had ik een discussie met mijn moeder over de stalling van een shet die al 2 maal toe hoefbevangen is geweest en door middel van goed bekap en dierenarts hulp er boven op is gekomen.
Nu is het als volgt:
Ze staat 's nachts binnen en overdag buiten op een paddock met schuilstal, verharde plaats met hooiruif, stukje om te crossen, watertje, en (wilgen?) takken om mee te klooien. Kortom genoeg te doen.
Alleen het probleem is dus dat ik laatst kwam en ze stonden op het weiland.
Ze staat samen met een fries en ik had gewoon met een hint gezegd tegen de eigenaar van dat paard, waardoor ik goedkoop en goed mijn paardje kan stallen, 'klopt het dat ze op het land staan of heeft de fries het hek weer eens lopen mollen'. Het antwoord luide: ' ja ik vond dat het wel weer kon'.
Daar was ik dus echt niet blij mee. Shet had geen masker op niks, om maar van overleg te spreken.
Ik ben zeer bang dat ze weer snel bevangen raakt dus ben heel zuinig op der
Vorige weidesezioen heeft ze met een graasmasker opgelopen maar dit vond ze verschrikkelijk. Ze kon dus ook geen hooi uit de hooiruif pakken helemaal niks.
Ze staat op een plaatst waar ook mensen in opvang zitten en toen heeft iemand ooit dat masker afgedaan
Weg geld, weg masker. Ik snap de bedoeling wel (nouja, meer van ohh wat zielig maar tis voor best wil van het beestje) maar ik heb gewoon geen zin meer om een nieuw masker te kopen als die toch afgehaald word, kan ik het geld nog beter op straat leggen ipv daar aan besteden.
Nou was dus eigenlijk mijn vraag:
Hoe hebben jullie je paardje die hoefbevangen is/was staan?
En wanneer is het gras het "gevaarlijkst"?
Kan ze wel gewoon gevoerd worden met PAVO nature's best?, anders is ze namelijk snel te dun..
Mijn idee was de paarden gewoon lekker op het soort van paddock paradijs te laten en af en toe even op het land te zetten maar dan zou ik wel eerst dit uit moeten zoeken.
Ik hoor het heel graag want wil het beste en heb de juiste bedoelingen met mn paardje voor.
Maar wil gewoon niet zoals ze (toen ze mijn verzorgpaardje was) was weer het hele proces in met dierenarts en pijn.
Groetjes