Equilin Basic En balancer?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

Equilin Basic En balancer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-16 21:52

Ik weet dat er meerdere topics over zijn maar, niet met de antwoorden op m'n vraag,

Mijn haflinger loopt L2 en krijgt 4x per dag ruim voldoende kuil, en halve schep nature best.

Nu wil ik graag de equilin producten proberen

Maar als ik beide geeft zowel de basic als balancer, hoeveel moet ik dan van elk geven? En kan ik dan de nature best weg laten?

Ondanks de doseringen die op de website staan kom ik er niet echt uit. (Ik zal wel te moeilijk denken)

Hoelang doen jullie met de zakken?

Mijn haflinger wordt 5/6x per week gereden of gelongeerd het is geen vlotte haf en hij wordt in mei 18.

The_Cat

Re: Equilin Basic En balancer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 08:56

Wel ik ben ook eens benieuwd, want ik heb deze producten ook al eens bekeken voor mijn paard. Hij krijgt momenteel zo weinig mogelijk krachtvoer maar wil ook niet dat hij iets te kort komt.

Ik had dus eens gemaild naar Equilin, en ze hadden me aangeraden om 50gr per dag te geven van de balancer (omdat hij redelijk wat ruwvoeder krijgt) en eventueel kan ik dit aanvullen met de basic

inferno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 10:33

Ik heb nog 2,5 zak equilin basic beschikbaar, bij interesse graag pb

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-16 14:28

Ik geef nu 100 gram. En ga over een week of 3 over op 65 gram,

loenloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 10:49

Ik lees ook even mee, wil ook equilin bestellen voor mijn 5 jarige ruin.

Had ook gemaild met Equilin en ze raden me aan de basic te gebruiken (dus de standaard hoeveelheid die op de site staat) plus 50 gram balancer per dag. Daarnaast kan ik mn brok blijven voeren (2 tot 2,5 k) en eventueel nog mee zakken.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-16 11:28

Ik zelf geef nu 1,5 alleen de balancer en merk dat me hafje al meer energie krijg dus ik ga nog niet over op de basic

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 12:04

Dat is wel positief :)!

linda4you

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 12:09

Ik voer mijn paard de standaarddosering Basic (nu al een paar maand), merk en zie duidelijk verschil! Voor mij is de balancer dus overbodig :)

ankie2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 12:29

Ik heb het mijn paard ook gegeven vorig jaar. Goed spul alleen ruikt het niet lekker en mijn paard eet het dan ook met lange tanden. Ik kom dus helaas niet aan de aanbevolen hoeveelheid, simpelweg omdat ze het dan laat liggen. (equilin basic, balancer heb ik geen ervaring mee)

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 12:36

Mijn vorige paard at de balancer ook niet. Met als gevolg dat het een soort van plakaat onder in de voerbak werd.

Mijn nieuwe merrie eet het wel netjes op. 100 gram per dag. Alleen merk ik dat ze zand wil likken/eten. Equilin vroeg mij of ik de dubbele dosis voor het opbouwen de eerste 12 dagen gegeven heb. Ik weet niet meer of ik dat wel gedaan heb dus ga dat voor de zekerheid nu doen. Ben benieuwd of het zand eten dan stopt.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-16 12:48

Ik geef nu de 100 gram paard dosering, volgende week ga ik over op de pony dosering.

En als ik geen verschil merk blijf ik op de pony dosering en anders op de paard dosering.

loenloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 13:04

plutolover schreef:
Ik zelf geef nu 1,5 alleen de balancer en merk dat me hafje al meer energie krijg dus ik ga nog niet over op de basic

als ik vragen mag; waarom ga je niet over op de basic?

DGL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 13:38

Ik voer alleen de Balancer, 60 gram per dag. De balancer is om voedingsstoffen aan te vullen die niet voldoende in je ruwvoer zitten. (Samengesteld aan de hand van een gemiddelde ruwvoer analyse.) Ik geef het samen met 2 handjes bietenpulp en een handje basismuesli.
De Basic is om wat extra te bieden naast een basisdieet, dus voor een paard dat veel moet presteren, herstellende van een blessure enz. Dat hebben wij niet nodig ;)

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 13:41

Daarom voer ik ook alleen balancer. Ze krijgt al 1 kilo basis brok per dag van stal uit dus extra Basic heeft ze niet nodig volgens mij.

loenloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 13:47

Ah op die manier. Zijn er nog meer mensen die ervaring hebben met de basic en/of balancer? Mijn paard is vaak wat stressig en gespannen. Kan soms ook onverklaarbaar stijf zijn.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 13:48

mailun89 schreef:
Ah op die manier. Zijn er nog meer mensen die ervaring hebben met de basic en/of balancer? Mijn paard is vaak wat stressig en gespannen. Kan soms ook onverklaarbaar stijf zijn.

Dan heb je meer aan een magnesium supplement denk ik.

loenloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 13:51

@Abercombie, equilin raadde mij juist de basic in combi met de balancer aan n.a.v. mijn uitleg over mijn paard.
bij basic staat o.a.;

blessuregevoelig is
• slecht herstelt na lichamelijke inspanning
• gespannen of nerveus is
• snel last heeft van gevoelige spieren
• veel moet presteren
• problemen met de vacht of hoeven heeft
• problemen heeft met de vertering van krachtvoer
• moeite heeft met het opbouwen van spieren
• slecht op gewicht te houden is

We gaan het zien. Ik ga bestellen als ik thuis ben en dan maar eens afwachten hoe het loopt en of hij het uberhaupt wil eten.. (kieskeurig paard)

Hij moet uiteindelijk wel gaan presteren zeg maar. MIsschien vandaar het advies voor de basic erbij. Ze gaven wel aan dat ik eventueel een stapje terug kan gaan in brok ernaast. Mocht hij te heet worden.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-16 15:46

mailun89 schreef:
plutolover schreef:

als ik vragen mag; waarom ga je niet over op de basic?

Omdat ik maar halve schep müsli geeft. En mij geadviseerd is om de balancer te geven. Zodat hij alles binnen krijgt wat nodig is, ze verwachte dat mijn hafje dan al actiever zou kunnen worden. Mocht dit niet t geval zijn kon ik de basic bij geven.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 07:16

Mij hebben ze ook gewoon aangeraden om de balancer te geven omdat ik ook nog meusli geef. Moet nog altijd een zak bestellen. Mijn paard hoeft niet echt actiever te worden, maar ik wil gewoon zorgen dat hij nog genoeg vitaminen binnen krijgt met de weinige hoeveelheid meusli dat hij krijgt

SUSANNEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 17:45

Ik heb ook nog een volle zak Basic, en een 3kwart Basic en 3kwart Balancer beschikbaar mocht het willen gaan geven. Mijn kieskeurige merrie eet het niet :D Bij interesse even PB

loenloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 20:16

Heb vandaag een starters pakket binnen gekregen. Gelukkig eet hij t gewoon op aangezien hij nogal kieskeurig is. even afwachten wat de resultaten worden

inferno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 21:09

Mochten er nog mensen interesse hebben in Equilin Balancer dan heb ik nog 2,5 zak beschikbaar. Voor meer info een PB

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 21:18

Even een stipje hier. Ik heb er al eens naar gekeken maar snapte het verschil tussen balancer en basic niet goed. Ben daarom pavo vital complete gaan geven, maar ik twijfel of dit voldoende is. Vind mijn paard sneller dan normaal zweten en buiten adem zijn dan ik gewend ben van hem. Dit overigens naast onbeperkt ruwvoer, een grasbrok en bietenpulp erbij.

Is die balancer /basic dus complete aanvulling naast ruwvoer?

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-16 21:19

De balancer is een compleet vitamine korrel naast ruwvoer.

De basic niet

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 21:23

Klopt, de basic is een aanvulling op het ruwvoer en het krachtvoer wat je sowieso al geeft.
Bij de balancer is geen krachtvoer nodig. Maar alleen geschikt voor paarden die weinig doen. Tenminste, dat werd mij destijds gezegd.