Eerder inenten dan normaal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eline_S_S

Eerder inenten dan normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-16 19:18

Ik sta sinds eind februari op een nieuwe stalling. Mijn paard werd elk jaar in juni geënt. Nou komt eens per jaar de DA op deze stal en ent alle paarden, maar dit is dus in maart. Als wij dan ook mee zouden kunnen doen zou dat een stuk voordeliger zijn (ivm voorrijkosten). Kan het kwaad om een keer een paar maand eerder te enten? En dat ze verder elk jaar in maart wordt geënt.

Annettu_

Re: Eerder inenten dan normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 19:19

Nee hoor, sommige inenten vaker.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 19:23

geen enkel probleem.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 19:25

Veeartsen raden aan om iedere 9 maanden te enten. En internationaal startende paarden worden 2 x per iaar geent voor influenza

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 19:27

Hier in Duitsland worden wedstrijdpaarden zelfs twee keer per jaar geënt, ik ga ervan uit dat je de emting influenza en tetanus bedoeld.
Het kan dus geen kwaad om eerder te enten.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 19:43

Als het moet, moet het. Dat het geen kwaad kan ben ik het niet mee eens, maar soms heb je geen keus. Wij enten 1 van onze paarden ook 2 x per jaar, omdat die nog wel eens naar Duitsland gaat voor wedstrijden etc. We gebruiken wel iedere keer een homeopathische ontstoring om het lichaam te ontlasten; er zitten namelijk nogal wat stoffen in die entingen die allesbehalve gezond zijn.
Liever niet enten dus, tetanus hoeft overigens maar 1 x per 5 jaar na de basisenting, maar soms heb je geen keus.

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-16 20:53

influenza ja. Tetanus geloof ik niet..
Het moet niet, maar het zou erg handig zijn. Scheelt ons elk jaar kosten en het is ten slotte maar één keer dat het eerder gebeurd. Is ten slotte 9 maanden geleden dat ze voor het laatst is geënt.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 08:31

Je kan nu gewoon meegaan met het entschema, dan zit je volgende keer weer op 1 x per jaar. Als jouw paard er geen problemen van ondervind dan kan je dit gewoon doen, mocht jouw paard wel problemen hebben kan je d.m.v. de homeopathische ontstoring het lichaam voorbereiden op de enting.
Wij doen dat ontstoren dus iedere keer als er geënt wordt en we merken dat de paarden sindsdien veel fitter zijn en blijven.